Společnost Pirelli vstoupila na český trh dne 3. července 1997, kdy byla založena pobočka s názvem Pirelli Tyre (Suisse) S.A. Czech. Od té doby už prodala téměř 5 milionů pneumatik za více než 10 miliard korun.
Jen za posledních pět let společnost Pirelli Česká republika prodala více než 1,5 milionu pneumatik a dosáhla obrat na hranici tří miliard korun. Aktuální stále trvající krize může poškodit rostoucí tržby společnosti, která je ale na to, tak jako všechny ostatní firmy z dalších sektorů, připravena. Podle aktuálních údajů to ale vypadá, že český pneumatikářský byznys zatím nezažívá tak dramatický propad jako jiné světové trhy.
Krize zintenzivnila kontakty mezi obchodními partnery
Podle reprezentantů českého zastoupení Pirelli naučily koronavirus a stále probíhající válka na Ukrajině firmu více využívat moderní technologie. Ty pomáhají k intenzivnější a efektivnější komunikaci se zákazníky i s centrálou Pirelli.
„Díky modernizaci, digitalizaci zlepšujeme tok našich informací směrem k zákazníkům. Flexibilita na straně partnerů a na straně výrobce či dodavatele prokázala naši společnou inteligenci, zodpovědnost a schopnost se přizpůsobit a reagovat na nové výzvy. Pokud tuto energii, vůli budeme rozvíjet, bude to velký vklad do budoucna a určitě společně všichni uspějeme za všech podmínek,“ říká ředitel společnosti Pirelli pro Česko a Slovensko Jan Mulač.
Každá čtvrtá pneumatika rozměru 19“ a větší v ČR je od Pirelli
Pirelli si v Česku dlouhodobě drží pozici jednoho z nejúspěšnějších obchodníků s pneumatikami. I proto je každá čtvrtá pneumatika prodaná na českém trhu v segmentu 19“ a víc pro osobní či off-roadové vozy od Pirelli a každá druhá pneumatika typu RunFlat, tedy dojezdová po defektu, je rovněž od této společnosti.
V České republice se ročně prodají necelé 4 miliony kusů pneumatik. Přesné číslo se těžko odhaduje. „Musíme brát v potaz, že mnoho řidičů si auto dováží z ciziny a zde těžko dohledáme konkrétní informace. Každopádně platí, že v některých segmentech jsme lídry trhu a bodujeme především u prémiových automobilových značek, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme,“ dodává marketingový ředitel Pirelli pro Česko a Slovensko Zdeněk Vacl.
Pirelli je prémiový výrobce
Od začátku se firma Pirelli v České republice etablovala jako významný dodavatel prémiových pneumatik a v tom bude i nadále pokračovat. „Prvních 25 let stačilo výrazně proměnit celou českou společnost a samozřejmě i Pirelli. Nyní čelíme možná největší výzvě v našich kariérách i životech – koronavirové pandemii a válce. Ovlivní nás to všechny. Výhodou Pirelli je, že se dlouhodobě strategicky orientuje na segment dražších a výkonnějších vozů, kterých se nyní prodává paradoxně hodně a pro které má pneumatiky na míru, homologované a značené. Automobily prestiž segmentu jsou v drtivé většině obuty do našich pneumatik,“ dodává Jan Mulač.
V rámci tradičních aktivit Pirelli v České republice je každoroční aukce legendárního Kalendáře Pirelli, které ve spolupráci s vydavatelstvím Mafra a Nadací Agrofert už vynesly téměř 5 milionů korun pro Masarykův onkologický ústav v Brně. Novinkou je podpora motoristického sportu v České republice ve formě spolupráce s mnohonásobným mistrem ČR v rallye Janem Kopeckým a sponzorováním šampionátu ČR v rallyesprintech.
22.04.2022
Pirelli
Foto: Pirelli