Sto milionů kamer Valeo

Sto milionů kamer Valeo

Valeo vyrobilo svou stomiliontou automobilovou blízkopohledovou kameru, která vozu zajišťuje zadní a prostorové vidění. První kamera tohoto typu sjela z výrobních linek v roce 2002. O osm let později, v roce 2010, byl zákazníkům dodán miliontý kus. V roce 2013 byla dosažena hranice 10 milionů vyrobených kusů a již o pouhé dva roky později se toto číslo zdvojnásobilo na 20 milionů. Mezi lety 2015 a 2018 se produkce ve srovnání s prvními osmi lety zvýšila 30x, přičemž za tyto tři roky bylo vyrobeno 30 milionů kamer.

Během následujících čtyř let mezi roky 2018 a 2022 se celková produkce opět zdvojnásobila a dosáhla hranice 100 milionů kamer. Vedle irského závodu v Tuamu, kde byla vyrobena jubilejní kamera, se na tom podílely i továrny v Severní Americe a v Asii.

„Z malé, inovativní a dynamické společnosti, která byla schopna být předním dodavatelem kamer pro výrobce automobilů v Evropě na počátku roku 2000, se závod v Tuamu, který Valeo získalo v roce 2007, proměnil v globálního giganta. A věci se chystají posunout o další rychlostní stupeň. Nyní plánujeme vyrábět více než 20 milionů kamer ročně a v příštích čtyřech letech chceme našim automobilovým zákazníkům celosvětově dodat tolik kusů, kolik jsme jich dodali dohromady za posledních 15 let. To znamená, že do roku 2026 vyrobíme dalších 100 milionů kamer,“ řekl ředitel produktové divize Valeo Comfort and Driving Assistance Systems Marc Vrecko.

Dosáhnout těch 100 milionů kamer by nebylo možné, kdyby Valeo úspěšně nedosáhlo tři revoluce. První nastala v oblasti průmyslového výkonu, kde masová výroba umožnila širokou dostupnost high-tech systémů po celém světě. Pak přišla revoluce v oblasti bezpečnosti a komfortu vozidel, která umožnila vidět to, co bylo dříve neviditelné, a tím zajistit bezpečnější a snadnější mobilitu. Poslední byla revoluce v umělé inteligenci, kdy se algoritmy a související software staly klíčovými součástmi kamerových systémů společnosti Valeo. Ty umožňují nové funkce autonomního parkování a autonomní jízdy.

Valeo má v Evropě rozsáhlá výzkumná a vývojová centra se širokou škálou dovedností v oblasti produktového a procesního inženýrství v oblasti mechatroniky, systémů a softwaru, jakož i testování a validace. Jedno z nich je v České republice. Oblasti senzorů a jízdních a asistenčních systémů se pražské R&D centrum věnuje od roku 2013. Jeho součástí je testovací polygon na bývalém vojenském letišti v Milovicích, kde se zkoušejí a validují senzory a autonomní systémy.

Inženýři Valeo s odbornými znalostmi v oblasti kódování vyvinuli řadu inovativních funkcí pro automobilový průmysl. Jedním z příkladů je technologie fúze obrazu, která vytváří jeden snímek z více zdrojů videa. Díky tomu když řidiči v automobilech po celém světě parkují, mohou vidět své vozidlo jako by bylo natočeno shora dronem. Tok snímků natočených, zaznamenaných a zpracovaných umělou inteligencí poskytuje dostatek dat pro automobily, aby dosáhly úrovně automatizace 2+. Již letos jeden významný celosvětový zákazník Valeo uvede na trh vozidlo vybavené touto inteligentní kamerou. Bude mít pokročilé asistenční a automatizační funkce, a to jak pro parkování (manévry s nízkou rychlostí), tak pro jízdu.

Dnes se kamery Valeo vyznačují miniaturizací, vysokou přesností (poskytuje ostrý obraz při teplotách od -40 °C do +85 °C s rozlišením až 3 megapixely) a precizností (výroba až do mikrometru), stejně jako jejich výpočetním výkonem, který získal stejný význam jako optika.

Valeo je již nyní světovou jedničkou v oblasti pokročilých asistenčních systémů (ADAS), svými technologiemi vybavuje každý třetí nový automobil na celém světě.

Datum zveřejnění

05.05.2022

Zdroj informací

Valeo

Foto: Valeo

Fotogalerie

Výběr jazyka

VALEO školení 2022

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3728 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál