Milion najetých kilometrů

Milion najetých kilometrů

Milion kilometrů s jediným vozem se nevidí každý den. Podílejí se na tom i servisní služby autorizované servisy Volvo. Jaroslav Hlobil si vůz Volvo V70 D5 z roku 2003 pořídil jako ojetý v roce 2008. Tehdy měl na tachometru 157 000 km. Nyní již ukazuje milion, resp. 999 999,9 km, protože na rovný milion nemá počítadlo prostor.

Za 14 let Jaroslav Hlobil se svým Volvem V70 ujel 843 000 km. „Dlouhou dobu jsem pracoval pro firmu IKEA a pendloval jsem mezi Prahou, Ostravou, Bratislavou a Budapeští, občas jsem jezdil i do Polska. Najet tak přes šest tisíc kilometrů za měsíc nebyl žádný problém,“ vysvětluje.

Po 19 letech a milionu kilometrů je vůz nejen stále pojízdný, ale dokonce ve velmi dobré formě. Motor naskočí na první otočení a řízení je pořád přesné. To všechno proto, že mu jeho majitel věnoval patřičnou péči. „Jezdil jsem s ním hlavně dlouhé trasy a díky nezávislému topení taky nikdy nestartoval zastudena. Na výměnu oleje jsem jezdil vždy po předepsaných 20 000 km a pravidelně jsem ho měnil i v převodovce. Taky do nafty jsem přidával aditiva. Ale hlavně jezdil vždycky do autorizovaného servisu, kde se o něj patřičně postarali.“

Nejprve bylo volvo v rukou pražských autorizovaných servisů, posledních půl milionu kilometrů je pod dohledem servisních techniků autorizovaného dealerství v Olomouci. I díky jejich přístupu v rámci konceptu Volvo Personal Service (VPS) se může pyšnit původním motorem, turbem i výfukem.  

„Jen zhruba ve 350 tisících jsem měnil vstřiky - jeden odešel, tak jsem raději vyměnil všechny. Někdy v té době jsem musel vyměnit převodovku, ale od té doby jsem na té nové najel přes 650 000 kilometrů a funguje bezvadně. O moje auto se už roky starají stejní mechanici a dělají to velmi pečlivě. A můj osobní technik má moje auto dokonale přečtené – co řekne, to se stane,“ říká Jaroslav Hlobil.

Celkem dvakrát se měnily přední tlumiče a jednou zadní, jednou se nahrazovala poloosa a podtlakový ventil turba, dvakrát se měnilo uložení motoru a tlumičů. To je z větších zásahů vše. Další drobné opravy se týkaly prvků, jež se s vysokým nájezdem mění pravidelně.

Mezi hlavní přednosti programu Volvo Personal Service (VPS) patří rychlejší průběh a výborná organizace práce. Technici pracují v týmech, díky čemuž může být většina servisních prací hotova do hodiny. Svěřenému vozu se při každé návštěvě servisu věnují ti samí technici znající jeho historii a pracující v týmu pro vyšší efektivitu. Osobní technik se postará o vše, co se týká svěřeného vozu – od sjednání servisní schůzky přes vlastní servisní práce až po předání vozu majiteli a vysvětlení provedených zákroků.

Tento přístup se v autorizovaných servisech Volvo v rámci konceptu VPS využívá pro všechny vozy značky bez ohledu na počet let či najetých kilometrů. Starší vozy mohou navíc vedle záruky originálních náhradních dílů využít některou z akčních nabídek odvíjejících se od stáří daného vozu. V rámci programu 4+, 5+ a 8+ lze získat výrazné slevy na náhradní díly. Majitelé čtyřletých vozů ušetří 15 %, majitelé vozů starších pěti let 20 % a pro vozy nad 8 let je to 25 %.

Datum zveřejnění

28.06.2022

Zdroj informací

Volvo

Foto: Volvo

Fotogalerie

Výběr jazyka

Automechanika Frankfurt 2022

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2363 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál