Společnosti Isuzu, Denso, Toyota, Hino Motors a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) zahájily společný výzkum a vývoj spalovacích motorů na vodík pro těžká nákladní vozidla. Cílem je najít možnosti budoucího využití spalovacích motorů v rámci uhlíkové neutrality.
V současnosti se pro snižování emisí nejčastěji využívají vozidla s hybridními systémy, elektromobily nebo auta s palivovými články na vodík. Záleží přitom na energetických podmínkách i požadavcích zákazníků v jednotlivých zemích a regionech.
Jednou z dalších možností jsou právě spalovací motory na vodík. Spalovací motor na vodík od loňského roku využívá závodní speciál Toyota GR Corolla H2 Concept, který se účastní série Super Taikyu, a představila koncept GR Yaris H2 Concept, poháněný stejným motorem.
Nákladní doprava patří k významným znečišťovatelům ovzduší a zároveň má určitá specifika, která omezují využití některých alternativních pohonů.
Toyota je v oblasti využití vodíku v dopravě jednou z nejaktivnějších značek. Vedle modelu Mirai na palivové články a vodíkových spalovacích motorů vyvíjí vodíkové lodě nebo vlaky a zabývá se také vývojem technologií pro výrobu a distribuci vodíku. Využití vodíku testuje rovněž v rámci experimentálního města Woven City.
18.08.2022
Toyota
Foto: Toyota