Servind

Volvo Trucks snižuje spotřebu o 18 %

Volvo Trucks snižuje spotřebu o 18 %

V testu bylo 32 t Volvo FH 460 D13TC Euro 6 s I-Save 3. generace podrobeno testu na trase dlouhé 343 km po veřejných komunikacích včetně dálnic, kopcovitého terénu a užších silnic. Ve srovnání se stejným testem uskutečněným v roce 2018, tedy předtím, než Volvo představilo úspornou sadu I-Save, Volvo FH 460 s I-Save dosáhlo kombinované snížení spotřeby nafty a AdBlue o 18 % při průměrné spotřebě 21,48 l/100 km.

„Efekty balíčku I-Save využívající pokročilá vylepšení turbocompound motoru, chytřejší nový software a vytříbenou aerodynamiku se sčítají a poskytují velmi efektivní spotřebu paliva. Tento nezávislý test je dalším spolehlivým důkazem velkého a pozitivního vlivu I-Save na spotřebu paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Nízká spotřeba AdBlue je stále důležitější

Historicky byla nákladům na AdBlue věnována malá pozornost. To se dramaticky změnilo, protože cena tohoto aditiva na mnoha trzích vzrostla o více než 100 %. V novém testu se Volvu podařilo udržet i spotřebu AdBlue na 6,2 % spotřeby nafty. Dosažená průměrná rychlost na stejné trase byla v roce 2022 79,9 km/h, v roce 2018 79,8 km/h. Spotřeba paliva včetně AdBlue: 2022: 21,48 l/100 km, v roce 2018 byla spotřeba paliva 26,15 l/100 km.

„Celková spotřeba paliva, která zahrnuje jak naftu, tak AdBlue, je pro celkové náklady na vlastnictví stále důležitější. Vždy se zaměřujeme na to, abychom udrželi celkové náklady na palivo co nejnižší,“ uvádí Helena Alsiö.

Efektivní motory – klíč ke snížení emisí CO2

I když je cílem společnosti Volvo Trucks aby elektricky poháněná nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejího celosvětového prodeje nákladních vozidel, bude vznětový motor i nadále hrát důležitou roli při snižování emisí CO2. Zlepšená účinnost plynoucí z pokroku v hnacím ústrojí I-Save je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2. Motor Turbo Compound je certifikován také pro provoz na HVO100, obnovitelnou naftu ve formě hydrogenovaných rostlinných olejů, která snižuje emise CO2.

Nová funkce I-Torque řídí volbu převodového stupně, točivý moment motoru a brzdění, když je aktivován tempomat I-Cruise. I-Torque využívá systému I-See, které zná topografii trasy před sebou a vyhodnotí tak, kolik točivého momentu motor potřebuje, aby spotřeboval co nejméně paliva s ohledem na celkovou hmotnost jízdní soupravy.

Datum zveřejnění

16.12.2022

Zdroj informací

Volvo Trucks

Foto: Volvo Trucks

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2563 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál