Servind

Vozy Tesla bývají nejčastěji poškozené

Vozy Tesla bývají nejčastěji poškozené

I přesto, že moderní automobily jsou vybaveny mnoha sofistikovanými bezpečnostními systémy a prvky, stále dochází k nehodám. Celosvětový podíl poškozených vozidel činí 52,4 % ze všech. Co stojí za zmínku je, že některé značky automobilů jsou více náchylné k nehodám než jiné.

Společnost carVertical nedávno uskutečnila průzkum s cílem zjistit, které značky automobilů mají největší podíl poškozených vozidel, a určit průměrnou finanční hodnotu těchto škod.

Až tři čtvrtiny vozů značky Tesla zaznamenaly nehodu

Tesla získala první místo mezi nejvíce poškozenými značkami automobilů - 74,3 % prověřených záznamů o historii vozů Tesla obsahovalo záznamy o poškození. Následují Hyundai (69,1 %) a Subaru (68,7 %). Mezi trojici nejméně poškozených značek patří Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) a Fiat (39,5 %).

Důvody těchto rozdílů lze mnohdy zdůvodnit selským rozumem. Renault a Fiat většinou nabízejí cenově dostupné vozy s nízkou spotřebou, které jsou úsporné a skvěle slouží jako rodinné vozy nebo jako auta pro každodenní dojíždění.

Modely od značky Tesla jsou drahé a plné bezpečnostních systémů, ale málokdo je zvyklý na jejich rychlé, téměř okamžité zrychlení. Hyundai nabízí cenově dostupné, a přitom atraktivní modely, což je ideální recept pro mladé a nezkušené řidiče. Vozy Subaru jsou obecně bezpečné a spolehlivé, ale řidiči často nevědí, jak zacházet s vozy s pohonem všech kol v nebezpečných situacích.

„U automobilů Tesla je to trochu paradox, protože mají jeden z nejpokročilejších systémů autonomního řízení a zároveň nejvíce nehod. Tak velký počet nehod může naznačovat, že řidiči buď nejsou zvyklí na rychlou akceleraci vozů Tesla, nebo nevěnují řízení dostatečnou pozornost. Není tajemstvím, že největší podíl poškozených vozů Tesla je dodáván z USA,“ vysvětluje Matas Buzelis, vedoucí oddělení komunikace společnosti carVertical.

Ferrari a Lamborghini se mohou pyšnit nejdražšími škodami

Není divu, že nejvyšší průměrná hodnota škody je přisuzována značkám Ferrari (94 149 eur) a Lamborghini (64 608 eur), což je několikanásobně víc než u ostatních značek v tomto seznamu. Tesla (14 320 eur), Dodge (9522 eur) a Porsche (8588 eur) se řadí až za luxusní značky s výrazně nižšími náklady na opravu.

Vysoká průměrná hodnota poškození naznačuje, že opravy jsou nákladné nebo že škody u jednotlivých modelů jsou závažné. Zatímco exotické vozy se mohou pochlubit desetitisícovými výdaji, průměrná hodnota škody u vozů BMW činí 3994 eur, Volkswagen 3539 eur a Toyota 3011 eur. Díky průzkumu byla zjištěna i celosvětová průměrná hodnota škody, která činí 3574 eur (86 690 Kč). Tento údaj by měl pomoci porovnat, zda jsou výdaje ve skutečnosti vysoké, či nízké.

„Z hlediska ceny se nehody supersportů pohybují zcela na jiné úrovni. I drobný škrábanec se může vyšplhat až na astronomickou částku, takže není divu, že Ferrari a Lamborghini jsou na vrcholu žebříčku,“ říká Matas Buzelis.

Porsche je držitelem nejvyššího průměrného počtu škodních událostí

Jak se dalo očekávat, existuje silná korelace mezi vozy, které mají alespoň jeden záznam o poškození, a těmi, které mají v průměru nejvíce škodních událostí na vůz. Na prvním místě se umístilo Porsche s průměrem 1,71 škodné události na vůz následované Teslou (1,58) a značkou Hyundai (1,52).

Naopak nejnižší podíl škodních událostí vykazují značky Peugeot (0,75), Renault (0,73) a Fiat (0,7). Tito výrobci většinou vyrábějí levnější a úsporné vozy a jejich majitelé málokdy jezdí rychle nebo agresivně.

„Existuje malá korelace mezi nejoblíbenějšími značkami poškozených vozů a nejvyšším průměrným počtem škodních událostí. Průměrné stáří prověřovaných vozů na naší platformě je však přibližně 9,5 let a běžně se stává, že vozidla některých značek jsou za tuto dobu poškozena dvakrát,“ říká Matas Buzelis.

Výzkum odhalil i několik extrémních případů, včetně vozidla značky Mercedes-Benz s 35 záznamy o poškození v přehledu historie vozu. Vícenásobné poškození vozu je běžnou záležitostí a představuje větší riziko, jelikož taková vozidla nemusejí být bezpečná pro běžný provoz.

Jak výzkum probíhal

Výzkum byl proveden analýzou údajů o poškození shromážděných ze 2 milionů zpráv historie od společnosti. Společnost carVertical shromažďuje údaje ze spolehlivých databází a institucí, zpracovává je a poskytuje uživatelům přehledy o historii, které zahrnují údaje např. o počtu najetých kilometrů, poškození, vlastnictví a další důležité informace.

Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak časté jsou záznamy o poškození u různých značek automobilů. Datoví experti společnosti proto analyzovali skutečné přehledy o historii vozů, které jsou generovány pro uživatele platformy.

Průměrná výše škody byla určena tak, že se sečetly všechny dopravní nehody dané značky auta a stanovil se průměr. Výsledky ukazují, k jak vážným poškozením dochází u určitých značek automobilů, a jak nákladné jsou obvykle jejich opravy.

Další údaj odhaluje průměrný počet pojistných událostí na jeden vůz v rámci dané značky, který byl vypočten tak, že se spočítal počet nehod určité značky a vydělil se celkovým počtem kontrol historie u dané značky.

Datum zveřejnění

19.12.2022

Zdroj informací

carVertical

Foto: carVertical

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2596 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál