Servind

Vysokorychlostní kuličková ložiska NSK

Vysokorychlostní kuličková ložiska NSK

Tam, kde jsou vyžadovány velké provozní otáčky, snadná manipulace a dlouhá trvanlivost, mohou konstruktéři s výhodou využít nová čtyřbodová kuličková ložiska od společnosti NSK. Ložiska inovované řady QJ mají vysokopevnostní mosaznou klec vedenou vnějším kroužkem, která usnadňuje dosažení extrémně vysokých otáček a zvyšuje přesnost chodu. Navíc úhel styku 35° zajišťuje velkou axiální únosnost, a tím pomáhá zvýšit trvanlivost ložiska, což snižuje náklady spojené s prostoji a údržbou.

Řada QJ zahrnuje čtyřbodová kuličková ložiska, která mají, mimo jiné význačné charakteristiky, vnitřní kroužek rozdělený na poloviny. Uživatelé mohou u těchto moderních jednořadých kuličkových ložisek s kosoúhlým stykem oddělit vnější kroužek od polovin vnitřního kroužku, který je rozdělený v rovině kolmé ke ose hřídele, aby si usnadnili montáž ložiska.

Pro splnění náročných konstrukčních požadavků jsou ložiska QJ od firmy NSK schopná snést významná axiální zatížení v obou směrech. Proto jsou tato ložiska ideální pro přenášení čistých axiálních zatížení nebo kombinovaných zatížení s velkým podílem axiální zátěže.

Dalšími velkými výhodami jsou kompaktní tvar a malé rozměry ložisek řady QJ. Jedno ložisko QJ může nahradit pár dvou konvenčních ložisek v uspořádání X (čely k sobě) nebo O (zády k sobě), což šetří místo potřebné pro uložení hřídele.

Ložiska je možné s výhodou použít např. v nemazných šroubových kompresorech, průmyslových čerpadlech, převodovkách traktorů, převodovkách robotů nebo servomotorech. Další možnosti využití vynikajících vlastností těchto ložisek jsou v petrochemickém, chemickém a farmaceutickém průmyslu.

Přidaná hodnota ložisek vychází z mnoha faktorů, v neposlední řadě z desetiletí zkušeností a odborných znalostí, které firma NSK uplatnila při návrhu speciálního vnitřního uspořádání doplněného přesně obrobenou mosaznou klecí. Tato kombinace přináší zvýšené maximální otáčky, velkou rozměrovou a provozní přesnost (P6) a úzký rozsah axiální vůle. Mezi další výhody patří menší zahřívání ložiska za provozu a snížení vibrací a hlučnosti.

Datum zveřejnění

17.1.2022

Zdroj informací

NSK

Foto: NSK

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3115 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál