Servind

Kamerový systém včas odhalí potřebu údržby na výrobní lince

Kamerový systém včas odhalí potřebu údržby na výrobní lince

Škoda Auto zavádí systém založený na rozpoznávání obrazu na základě umělé inteligence, který umožňuje včasné rozpoznání potřeby údržby na výrobní lince. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi je nainstalován systém, který nepřetržitě monitoruje zařízení a využívá umělou inteligenci k identifikaci případných nesrovnalostí v provozních procesech. Rozpozná tak potřebu případné intervence údržby.

Snímky zařízení a opotřebitelných dílů, jako jsou nosníky nebo šrouby, posílá kamera z výrobní linky do počítače, na němž běží systém na bázi umělé inteligence. Ten odhalí případné nesrovnalosti v procesech nebo rozpozná požadavky na údržbu a v reálném čase o nich informuje.

Průběžné porovnávání umožňuje včasné odhalení nutných opatření údržby

Magic Eye porovnává vysoce přesné snímky s tisíci uloženými záznamy během velmi krátké doby. Tímto způsobem odhaluje odchylky od definovaného optimálního stavu a identifikuje zdroje chyb. Modré světlo navíc zajišťuje, že umělá inteligence spolehlivě rozpozná rozdíly mezi prasklinami a škrábanci a stanoví správnou diagnózu. Kromě toho se systém během provozu neustále učí. Pokud například najde opotřebovaný šroub, označí opětovně místo jako bezchybné, jakmile je díl vyměněn a znovu zkontrolován. K vyhodnocení zjištěných odchylek systém využívá informace o nesrovnalostech, které identifikoval v minulosti.

Aktuální použití na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia

Škoda používá Magic Eye v hlavním závodě v Mladé Boleslavi na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia.

Škoda Auto je jednou z prvních společností v České republice, která využívá možnosti prediktivní údržby s podporou umělé inteligence.

Vývoj a integrace systému Magic Eye na výrobní linku pro modely Enyaq iV a Octavia proběhl v laboratoři FabLab v mladoboleslavském závodě Škoda Auto. Za účelem dalšího vývoje systému a urychlení další integrace v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách byla v laboratoři FabLab simulována část výrobní linky. V této takzvané „implementační aréně“ lze měnit nastavení kamerového systému, konfigurovat jeho parametry a simulovat poškození výrobní linky.

Datum zveřejnění

22.2.2023

Zdroj informací

Škoda Auto

Foto: Škoda Auto

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.261 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál