Francouzská začínající společnost Hyliko plánuje využít technologii palivových článků Toyota pro svá těžká nákladní vozidla. Toyota tak rozšiřuje svou vodíkovou partnerskou síť v Evropě. Moduly palivových článků od Toyoty se již používají ve vlacích, autobusech, generátorech a různých námořních aplikacích. V osobních automobilech je nově používá i BMW.
Toyota již spolupracuje s několika výrobci nákladních vozidel po celém světě na integraci technologie palivových článků do těžkého provozu. Projekt Shore to Shore, který byl zahájen v USA v roce 2019, nedávno ukázal, že elektrická nákladní vozidla s palivovými články se mohou vyrovnat výkonu dieselových vozidel a poskytnout alternativu s nulovými emisemi pro komerční použití.
Francouzský start-up plánuje uvést na trh dvě vozidla využívající palivové články - 26tunový podvozek a 44tunový tahač, které budou nabízeny ve variantách 6×2 a 6×4. Základní byla navržena tak, aby mohla být vybavena nástavbami pro skříň, chladicí vozidlo, valník, sklápěč a jeřáby s energeticky náročným použitím. První vozidlo bylo navrženo na podvozku Renault Trucks, u něhož byla celá vznětová pohonná jednotka nahrazena systémem vodíkových palivových článků. Podle smlouvy bude každé vozidlo vybaveno dvěma moduly palivových článků 2. generace od Toyoty. Hyliko uvádí, že jeho nákladní vozy mají dojezd mezi 400 až 900 km a na doplnění paliva potřebují pouze 20 minut.
28.2.2023
Hyliko
Foto: Hyliko