Servind

V elektromobilech trpí brzdy

V elektromobilech trpí brzdy

Elektromobily se při technické kontrole projevují velmi odlišně. Ukazuje to hodnocení aktuální zprávy německé organizace TÜV pro čtyři oblíbené modely BMW i3, Nissan Leaf ZE1, Renault Zoe a Tesla Model 3. Kontroloři nacházeli závady zejména na brzdách a podvozku. Tesla Model 3 vykazuje nejvíc závad brzd.

Kvůli akumulátoru má mnoho elektromobilů mnohem vyšší hmotnost než srovnatelné modely se spalovacími motory. To zatěžuje zejména odpružení náprav, a také závady na brzdách se vyskytují častěji než je průměr. Jedním z důvodů je rekuperace brzdné energie. Ta odlehčuje brzdám, což může v závislosti na stylu jízdy vést ke snížení koeficientu tření mezi brzdovými destičkami a kotoučem. Doporučení pro praxi: řidiči elektromobilů by měli pravidelně intenzivně brzdit, aby se regenerovaly brzdové destičky a tím si zachovali plný brzdný výkon.

Do zprávy TÜV Report 2023 byly zahrnuty výsledky 9,6 milionu technických kontrol. Ve třídě dvou- až tříletých vozů neuspěje v při kontrolách TÜV 5,3 % automobilů s „významnými závadami“ bez ohledu na typ pohonu a musí být po opravě znovu absolvovat kontrolu.

Poruchovost Renaultu Zoe 5,3 % je přesně průměrem ze 130 testovaných vozů této věkové kategorie. Těžištěm chyb Zoe je zavěšení přední nápravy. Poškozeny bývají jsou lichoběžníková ramena, spojovací tyče a spojovací tyče. Častěji než v průměru je také reklamována funkce nožní brzdy.

Nissan Leaf si vede lépe než průměr s mírou závad 4,3 %. U Japonců jsou kritická potkávací světla a brzdové kotouče. Výsledek řadí Leaf do horní třetiny žebříčku. Naproti tomu BMW i3 skončilo ve spodní třetině s poruchovostí 5,9 %. Stejně jako u Leafu jsou to tlumená světla a brzdové kotouče i3, jejichž závady odborníci při kontrolách nacházejí v nadprůměrném počtu.

Spodní část kvarteta tvoří Tesla Model 3. První technickou prohlídkou neprojde 8,9 % testovaných vozidel. Kromě osvětlení se závadami potkávacích a mlhových světel vykazují častěji závady než je průměr všech zkoumaných vozidel i brzdové kotouče. Totéž platí pro zavěšení náprav.

Datum zveřejnění

6.3.2023

Zdroj informací

TÜV

Foto: Auto-Medienportal

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2606 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál