Servind

Elektrobusy v městské hromadné dopravě

Elektrobusy v městské hromadné dopravě

Obnovou vozového parku MHD naplňují Kladno a Přerov svou strategii přechodu k čisté dopravě. Elektrobusy doplňují energii v areálech dobíjecích stanic, pro které ve spolupráci s dopravcem Arriva připravila technické zázemí skupina ČEZ ESCO. ČEZ již dříve různými formami podpořil rozvoj bezemisní veřejné dopravy v Písku, Trutnově, Třinci, Vrchlabí a dalších místech.

V Kladně aktuálně slouží veřejnosti dvojice elektrobusů a letos by jich mělo přibýt dalších 16. Provozovatel místní veřejné dopravy, společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva, proto pro nový typ vozidel průběžně zkvalitňuje dobíjecí zázemí. Součástí nejnovější dodávky od společnosti ČEZ Energetické služby ze skupiny ČEZ ESCO byla dvojice dobíjecích stanic o výkonu 2x 50 kW včetně modernizace rozvodů energie. U každého ze dvou stojanů mohou v jednu chvíli dobíjet dva elektrobusy. Plné dobití trvá asi pět hodin.

Stejnou cestou jde i středomoravský Přerov, kde je v provozu městské dopravy nasazena také dvojice elektrobusů SOR. ČEZ Energetické služby tu zajistily kompletní přípravu sítí pro stavbu dobíjecích stanic včetně inženýringu. Zakázka tak zahrnovala projektovou dokumentaci, dodávku a pokládku kabeláže, úpravy trafostanice včetně výměny transformátoru a dodávky nového rozváděče nízkého napětí.

ČEZ také v obou regionech buduje infrastrukturu nutnou pro rozvoj osobních elektromobilů.

„Ekologickou hromadnou dopravu vnímáme jako jeden ze zásadních kroků ke snížení produkovaných emisí, posílení energetické nezávislosti měst a obcí na fosilních palivech a praktické naplňování konceptu smart řešení. Jenom elektrobusy s možností kvalitního dobíjení mohou plnit roli spolehlivého dopravního prostředku. Jsem proto rád, že Kladno i Přerov využívají našich dlouhodobých zkušeností v této oblasti a že dalším dvěma radnicím můžeme pomoci s naplňováním jejich vize čistého a příjemného města pro život,“ říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák.

„Tahounem dopravy v kladenských ulicích jsou vozy na zemní plyn. Podíl elektrických vozů se ale bude rychle zvyšovat. Od roku 2021 u nás jezdí elektrobusy SOR s dojezdem až 150 km a kapacitou baterií 250 kWh. Součástí záměru elektrizace městské dopravy v Kladně je vybudování dobíjecí infrastruktury, která bude vyhovovat budoucím požadavkům zcela bezemisní dopravy,“ říká ředitel ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva Ludomír Landa.

„Posílení napájení a kvalitní dobíjecí infrastruktura je nezbytnou součástí rozvoje bezemisní dopravy v Přerově. Nabíjení probíhá v nočních hodinách v našem depu,“ uvedl Jindřich Poláček, ředitel společnosti Arriva Autobusy, která MHD v Přerově provozuje.

Datum zveřejnění

30.3.2023

Zdroj informací

ČEZ

Foto: ČEZ

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2774 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál