Servind

Jak zjistit, zda byl vůz používán jako taxi

Jak zjistit, zda byl vůz používán jako taxi

Inzertní weby jsou plné aut, která kdysi sloužila jako taxi. Kupující se jim obvykle vyhýbají, protože se obávají zvýšeného opotřebení způsobeného častým popojížděním. Je však koupě vozu, které dříve sloužilo jako taxi, opravdu tak špatný nápad? A jak poznáte auto, které sloužilo jako taxi?

Společnost carVertical, která se zabývá historií vozidel, přináší seznam modelů, které taxislužby upřednostňují, a přidává tipy, jak na trhu s ojetými vozy rozpoznat auta, která mohla sloužit jako vozy taxislužby.

Proč je lepší vyhnout se vozům, které sloužily jako taxi?

Taxíky mohou mít na tachometru stovky tisíc kilometrů, což znamená, že mnoho základních dílů už může být opotřebovaných. I když byl vůz dobře udržovaný, vysoký počet najetých kilometrů je při hledání ojetého vozidla stále velkým problémem.

„Měli by se kupující vyhnout nákupu vozů taxi? I když to závisí jen na jejich rozhodnutí, cena každého vozu by měla odrážet jeho skutečný stav, který závisí na tom, jak byl používán. Vozy taxi mohou být skutečnými žrouty peněz, protože jsou často opotřebované,“ říká Matas Buzelis, automobilový expert a vedoucí komunikace společnosti carVertical.

Taxi absolvují většinu svých jízd ve městě, což nadměrně zatěžuje různé části vozu, zejména motor, brzdy a převodovku. Vozidlo s podobným počtem kilometrů, které jezdí převážně po dálnici, bude v mnohem lepším stavu.

Interiér ojetých vozů taxi může být také opotřebovaný, zejména zadní sedadla. Zatímco většina lidí se snaží svá vozidla šetřit, cestující v taxi často nastupují se zasněženými botami nebo mokrými bundami, což se na interiéru vozu v dlouhodobém provozu projeví.

Vozový park taxislužby se obvykle skládá ze spolehlivých vozidel s dobrou pověstí, která mohou ujet mnoho set tisíc kilometrů. Vzhledem ke všem výše uvedeným skutečnostem je však dobré se těmto vozům na trhu s ojetými vozy vyhnout.

Jak rozpoznat vůz, který byl používán jako taxi

Kontrola historie vozidla je jednoduchý způsob, jak zjistit, zda bylo vozidlo používáno jako taxi. Takové informace lze jinak těžko odhalit, protože nepoctiví prodejci často zatajují nepříznivé skutečnosti o vozidle. Vozy taxislužby mohou mít vyšší počet najetých kilometrů, díky čemuž se stávají častou obětí podvodů s najetými kilometry. Mohou také být víc opotřebované a obvykle budou stát méně peněz.

Nejoblíbenějšími značkami vozů taxi na trhu ojetých vozidel jsou Mercedes-Benz (29 % všech vozů taxi prověřených na carVertical), Volkswagen (14,4 %), Škoda (12,3 %), Volvo (10,9 %) a BMW (5,8 %). Vzhledem k tomu, že si kupující těchto výrobců velmi cení, využívají podvodníci často tuto poptávku k dosažení zisku.

Nejčastěji se jako taxi používají Mercedes-Benz třídy E (17,9 %), Škoda Superb (7,7 %), Volkswagen Passat (6,1 %), BMW řady 5 (5 %) a Volvo V70 (4,7 %).

Barva vozu může také prozradit jeho minulost. Mnoho měst používá stejnou barvu pro všechna svá taxi aby bylo možné je na ulici snadno rozpoznat. Některé modely, jako například Mercedesy-Benz třída E, byly vyrobeny pro účely taxislužby, a dokonce dostaly speciální barvu karoserie.

Při koupi ojetého vozu se vyplatí důkladně zkontrolovat jeho karoserii, protože místa, kde bývaly nálepky či polepy, mohou být stále patrná. Vzhledem k tomu, že polepy zakrývají velké plochy vozidla před sluncem, mohou být tyto plochy světlejší a dobře viditelné.

Nejoblíbenější značky vozů pro taxi:

1) Mercedes-Benz - 28,99%

2) Volkswagen - 14,41%

3) Škoda - 12,32%

4) Volvo - 10,87%

5) BMW - 5,81%

Nejoblíbenější modely taxi vozů:

1) Mercedes-Benz třída E - 17,9 %

2) Škoda Superb - 7,7 %

3) Volkswagen Passat - 6,1 %

4) BMW 5-series – 5,0 %

5) Volvo V70 - 4,7 %

6) Škoda Octavia - 4,1 %

7) Mercedes-Benz třída V - 3,5 %

8) Mercedes-Benz třída C - 2,8%

9) Audi A6 - 2,1%

10) Volvo V90 - 2,1%

Datum zveřejnění

8.4.2023

Zdroj informací

carVertical

Foto: carVertical a presseportal.de

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3127 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál