Servind

DB Schenker má největší vodíkový kamion

DB Schenker má největší vodíkový kamion

DB Schenker je prvním z logistických poskytovatelů, který využívá nákladní vozidlo s palivovými články (FCEV) ve třídě 40 tun pro přeshraniční přepravu. Tahač s návěsem na vodíkový pohon denně jezdí z Kolína nad Rýnem do belgického Eupenu.

Dojezd vozidla společnosti Hyzon je 400 km. Jeho maximální užitečné zatížení je o 100 % vyšší než u elektricky poháněných nákladních vozidel. Výhodou vodíkové technologie v každodenním provozu je rychlý proces doplňování paliva, který trvá přibližně 15 minut. 

Společnost DB Schenker používá nákladní vozidlo Hyzon v rámci modelu pay-per-use, který nabízí společnost hylane, půjčovna specializující se na užitková vozidla s neutrálními emisemi CO2.

„Nasazení prvního 40tunového vozidla na vodíkový pohon v přeshraniční dopravě mezi Německem a Belgií je pro nás velkým úspěchem. Také důkazem toho, že se pohybujeme na technologické špičce a spolupracujeme s inovativními a vysoce výkonnými společnostmi zabývajícími se ekologickou mobilitou,“ říká Cyrille Bonjean, výkonný viceprezident pro pozemní dopravu v Evropě, DB Schenker.

Rozšíření flotily vozidel na alternativní paliva

Paletu nákladních vozidel s alternativním pohonem rozšíří v evropském portfoliu DB Schenker také Mercedes-Benz eActros LongHaul. Inovativní využití elektrického tahače umožní přepravu na delší vzdálenosti, dojezd se předpokládá přibližně 500 km. Jejich sériovou výrobu Mercedes Benz Truck zahájí v příštím roce a celkem jich logistické společnosti předá 100.

„eActros LongHaul nám umožní používat bateriová elektrická vozidla na dálkových trasách. Do naší sítě sběrných služeb pro dálkovou přepravu tak můžeme zařadit jak nákladní vozy s výměnnými nástavbami, tak tahače, které lze využít i v FTL a LTL přepravě,“ dodal Cyrille Bonjean.

Akumulátor s technologií lithium-železofosfátových článků (LFP), které eActros LongHaul používá, se vyznačují dlouhou životností a větší využitelnou energií. Lze je nabíjet sériově z 20 na 80 % za méně než 30 minut na nabíjecí stanici se standardním výkonem přibližně 1 MW. Tři akumulátory poskytují celkovou instalovanou kapacitu přes 600 kWh a dva elektromotory poskytují trvalý výkon 400 kW a maximální výkon 600 kW.

Datum zveřejnění

18.4.2023

Zdroj informací

DB Schenker

Foto: DB Schenker

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2429 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál