Slavia pojišťovna od jara připravila velké změny v autopojištění. Týkají se jak povinného ručení, tak i havarijního pojištění. Charakterizují je vyšší limity plnění, krytí většího množství rizik a velkorysejší asistence.
Nabídka vychází z pěti základních balíčků, které si majitelé vozidel mohou doplnit podle vlastního uvážení o další připojištění. Ve Slavii si konečnou variantu autopojištění motoristé sestaví podle toho, čeho se obávají, jak často a kde jezdí nebo parkují.
Kromě tradičních klientů pojišťovna svůj produkt zacílila i na majitele dražších vozů.
„Nejde jenom o finanční náhradu po nehodě nebo krádeži, ale také o služby, které motoristům zajistí rychlou pomoc,“ vysvětluje ředitel tvorby a správy produktu Slavia pojišťovny Jiří Běťák. V praxi to znamená, že i k té nejjednodušší verzi povinného ručení si lze sjednat třeba VIP asistenční služby. „Nové asistence budou automaticky platit i pro řidiče, kteří si smlouvy uzavřeli před letošním jarem,“ upozorňuje Běťák.
Širší limity plnění u povinného ručení jsou nyní rozevřeny od 50 do 200 milionů korun při škodách na majetku i na zdraví. Všechna doplňková připojištění mají evropskou územní platnost a zahrnují rizika od vandalismu přes zavazadla až po oblíbené pojištění všech skel včetně těch u zpětných zrcátek. Současně Slavia rozšířila škálu pojistných událostí se zvířaty, které teď kryjí nejenom nabourání při jízdě, ale také škody při parkování, kdy třeba kuny s oblibou poškodí kabely v motorovém prostoru.
Další novinka souvisí se zrušením procentuální spoluúčasti. Klienti se pojišťují především proti velkým škodám, nikoliv kvůli drobným šrámům. „Proč by je tedy měla pojišťovna „trestat“ u vysokých škod odečtením vyšší procentuální spoluúčasti?“ říká Běťák. Ve Slavii si proto dnes jednoduše motorista zvolí fixní spoluúčast od 5000 do 15 000 korun. A bude-li jeho škoda statisícová nebo milionová, žádný jiný výpočet už mu výplatu peněz u této pojišťovny snižovat nebude.
Vzhledem k tomu, že průměrné stáří vozového parku je v České republice téměř 16 let, není bez zajímavosti, že Slavia pojistí i patnáctiletá auta. Většina hráčů na trhu má pouze dvanáctiletou hranici.
Nové autopojištění však ocení i majitelé dražších automobilů, jejichž ceny začínají šestimístnými ciframi na sazebníku. „Mýtus o tom, že jsme pojišťovnou pro starší vozy české výroby už neplatí,“ zdůrazňuje ředitel tvorby a správy produktu Slavia pojišťovny Jiří Běťák. „Vzhledem k nové segmentaci a cenotvorbě vychází naše pojištění motorových vozidel v rámci porovnání hodnoty a ceny velmi zajímavě i pro majitele dražších německých značek,“ dodává Běťák. Cílem novinek je rovněž rozšíření o produkty a služby, které uspokojí i nejnáročnější klientelu.
V porovnání s tržním průměrem rostla v roce 2022 Slavia v autopojištění více než dvojnásobně a díky těmto novinkám chce tento růst udržet i v roce 2023.
18.4.2023
Slavia pojišťovna
Foto: Slavia pojišťovna