„Ideální by bylo, kdybychom využívali elektromobily i spalovací motory v režimech a v tom prostředí, kde každý přináší i z hlediska životního prostředí a klimatu ty největší výhody. Pokud jde tedy o nákladní dopravu a dopravu na dlouhé vzdálenosti, tak tam ty elektromobily nemají moc velký smysl. Tam mají smysl vozidla s nízkou spotřebou pohonných hmot. Optimální by byla kombinace s tím, že většinově například ve městech je přednost elektromobilů jednoznačná. Ale upřímně nevidím budoucnost v tom, že se budou vyrábět tak obrovská auta s elektrickým pohonem, která vyžadují obrovské množství materiálu,“ říká Vladimír Rybecký, šéfredaktor autoweek.cz a magazínu Autoservis s mobilita.
Norma Euro 7, která má začít platit v roce 2025, bude podle něj veliký boj. „Tlaky z obou stran jsou neskutečné. Automobilky se tomu celkem logicky brání, bude to znamenat velkou technickou komplikaci a dá se předpokládat, že to přinese i na určitou dobu zastavení výroby některých modelů. Ten termín je natolik šibeniční, že nebude možné všechna auta vybavit veškerou technikou a automobilky budou dávat přednost těm vozům, na kterých se nejvíce vydělává. Tedy těm dražším a větším – na ta menší auta pro většinové zákazníky dojde až v další řadě – pokud vůbec,“ dodává Rybecký.
Celý rozhovor si poslechněte zde:
28.4.2023
Radio Zet
Foto: Radio Zet