Servind

Scania představuje nové převodovky pro těžký provoz

Scania představuje nové převodovky pro těžký provoz

Řadu převodovek Scania G25CM a G33CM rozšiřují dva nové přírůstky, které nesou označení H (Heavy, tedy těžký, náročný). Převodovky G25CH a G33CH sdílejí všechny přednosti a vlastnosti svých sourozenců. Přidávají k nim robustnější planetová soukolí a nabízejí tak nejlepší kombinaci odolnosti, hladkého řazení a spotřeby paliva na trhu. Širší kola planetového soukolí jsou určena ke zvládnutí vysokého točivého momentu na hnacím hřídeli. Vydrží odolat trvale vysokém točivému momentu na výstupním hřídeli za náročných podmínek a zároveň nabízejí delší životnost.

Nejnovější generace vyspělých automatizovaných převodovek Scania byla představena v roce 2020. Přinesla nejlepší parametry ve své třídě, snížení spotřeby paliva a s tím spojené zvýšení efektivity, plynulé a rychlé řazení a nižší hmotnost. Jednou z jejich hlavních předností je široké spektrum převodových poměrů, které, spolu s odpovídající redukcí na zadní nápravě, zajišťuje, že motor může běžet v nízkých otáčkách a zároveň poskytovat plný točivý moment.

Nákladní vozidla pro těžké provozy s vysokou celkovou hmotností soupravy obvykle používají podvozek 6x4 s „krátkým“ převodem zadních náprav (3,5:1 a vyšší, někdy mnohem vyšší). V kopcovitých podmínkách nebo při vysokém valivém odporu to přináší velké zatížení na výstupní hřídel převodovky. Krátký převod, obvykle v kombinaci s nápravami s redukcemi v nábojích, je výhodný pro rozjezd vozidla. Díky němu je vozidlo silnější, ale motor při cestovní rychlosti pracuje na vyšší otáčky.

Protože Scania usiluje o nízké otáčky motoru a příznivou spotřebu paliva, je nutné najít optimální rovnováhu mezi převodem zadní nápravy a praktickým použitím vozidla. Nové převodovky pro těžké provozy jsou navrženy tak, aby ještě víc nákladních vozidel mohlo používat rychlejší převody a přitom mělo dostatečnou sílu.

Převodovky řady G s technologií Scania Opticruise byly představeny v roce 2020 a okamžitě se staly novým standardem v celém odvětví. Díky celohliníkové skříni a menším rozměrům jsou o 60 kg lehčí než jejich předchůdkyně a nabízejí nižší hladinu hluku.

Řada G pomáhá provozovatelům ušetřit palivo díky sníženému vnitřnímu tření i tomu, že má pouze dva synchronizátory, protože používá pneumatické akční členy a hřídelové brzdy (celkem tři). Při spolupráci s inteligentním systémem řízení motoru, jako jsou nové řadové šestiválce Super, jsou převodovky řady G synonymem pro rychlé a přesné řazení.

Datum zveřejnění

18.5.2023

Zdroj informací

Scania

Foto: Scania

Fotogalerie

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3269 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál