Servind

Nový Volkswagen Amarok už v prodeji

Nový Volkswagen Amarok už v prodeji

Volkswagen Užitkové vozy uvádí na český trh druhou generaci pick-upu Amarok. Je předurčen zvládat náročné pracovní úkony i sloužit jako komfortní automobil schopný překonávat náročný terén. V Evropě se dodává s karoserií Double Cab a pohonem všech kol 4Motion.

První vozy jsou už u prodejců připravené k testovacím jízdám. Ještě před prvním seznámením s vozem bylo zaregistrováno 280 objednávek. Cenová nabídka začíná od 1 102 893 Kč vč. DPH (911 482 Kč bez DPH).

Mezikontinentální spolupráce

Když v roce 2009 Volkswagen Užitkové vozy uváděl na trh svůj první velký pick-up vhodný pro jízdu v terénu, byla konkurence v tomto segmentu velká. V roce 2016 prošel Amarok modernizací, která jej posunula víc k prémiovému segmentu, což podtrhlo uvedení motoru V6. Celkem se prodalo 830 000 vozů první generace.

Od té doby se situace na trhu výrazně změnila. Tlak na snižování emisí CO2 způsobil, že se velké pick-upy se spalovacími motory v Evropě stávají vzácností. Volkswagen z ekonomických důvodů zvolil pro vývoj druhé generace spolupráci s Fordem. Přitom trval na použití turbodieselu V6.

Technický vývoj probíhal především v Austrálii. Proto bylo designem Amaroku pověřeno studio v Melbourne s úkolem v maximálně možné míře odlišit Amarok od souběžně vyvíjeného Fordu Ranger. Výsledkem je, že více než 70 % viditelných prvků je odlišných. Nový Amarok se vyrábí v Jižní Africe.

Čtyřválce i V6

Nový Amarok je dlouhý 5350 mm, tedy o 96 mm delší než dosud, při rozvoru náprav 3270 mm, tedy delším o 173 mm. Tím se zkrátily oba převisy a zvětšily nájezdové úhly na 30°/26°/21°. Významně se zvětšila i brodivost – o 300 mm na 800 mm. Průměr otáčení je 12,93 m. Užitečné zatížení vozu je 1190 kg, tedy o 190 kg vyšší než dosud. Nový Amarok utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 t.

Jako pohonné jednotky jsou v nabídce vznětové čtyřválce 2,0 TDI - základní o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 405 N.m nebo biturbo 151 kW (205 k)/500 N.m - a jako vrchol nabídky V6 3,0 l o výkonu 177 kW (240 k) s točivým momentem 600 N.m. V závislosti na motoru lze volit mezi šestirychlostní přímo řazenou převodovkou (pro oba 2,0 TDI) nebo desetistupňovou automatickou převodovkou (pro 2,0 TDI biturbo a 3,0 V6 TDI). Všechny motory vycházejí ze základního vývoje Fordu.

Dva systémy 4Motion

V závislosti na motoru jsou v novém Amaroku použity dva různé systémy pohonu všech kol 4Motion: se třemi režimy 2H, 4H a 4L nebo se čtyřmi režimy 2H, 4H, 4L a 4A.

2H znamená Eco-Mode s pohonem zadních kol pro silniční provoz.

4H je stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu mezi obě nápravy přibližně 50/50 %. Tento režim nelze používat pro jízdu na silnici.

4L je stálý pohon všech kol s redukční planetovou převodovkou pro pomalý přejezd obtížným terénem.

4A je vrcholná verze s automatickým rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím přídavné vícelamelové spojky.

Možnosti pohonu všech kol dále rozšiřují standardně dodávaná uzávěrka diferenciálu a připlatkový systém inteligentní Drive Modes.

Moderní interiér a asistenční systémy

V interiéru najdeme digitální přístrojový panel 8“, ve vyšších verzích 12,3“, a na výšku orientovaný centrální dotykový displej 10,1“ resp. 12,0“. V základní výbavě jsou LED světlomety, přičemž jsou připraveny i IQ.Light LED Matrix. V bohaté nabídce asistenčních systémů, zahrnující i inteligentní adaptivní tempomat, je zajímavé hlídání mrtvého úhlu i pro jízdu s přívěsem (lze nastavit vzdálenost až do 10 m) a hlídání vybočení z jízdního pruhu i pro jízdu s přívěsem.

Novým Amarokem chce Volkswagen Užitkové vozy opět oslovit i fleetové zákazníky, kteří hledají terénní užitkový automobil. Proto bude ve spolupráci se svými partnery nabízet i možnost nástaveb a individuálních úprav.

Datum zveřejnění

13.6.2023

Zdroj informací

Volkswagen Užitkové vozy

Foto: Vladimír Rybecký

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.286 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál