Servind

Škoda Challenge vybírá nejlepší z nejlepších

Škoda Challenge vybírá nejlepší z nejlepších

Jen to nejlepší je pro naše zákazníky dost dobré! Mottem zakladatelů Laurina a Klementa se Škoda Auto řídí i dnes. Věnuje proto velkou pozornost vzdělávání svých prodejců a servisních pracovníků. Ti nejlepší z nich každý rok své dovednosti porovnávají v mezinárodní soutěži.

Prodejní a servisní síť Škoda je pro mladoboleslavskou automobilku tím nejdůležitějším styčným bodem se zákazníky. Proto je nesmírně důležité, aby v této celosvětové síti, která čítá přes 60 zemí, pracovali pro zákazníky a se zákazníky skuteční profesionálové.

„Při vzdělávání se věnujeme nejen technickým a obchodním znalostem, ale poskytujeme i školení, jak se co nejvíce soustředit na samotného zákazníka, který je vždy centrem všeho, co děláme. Být Škodovákem znamená být empatickým a vzdělaným profesionálem s lidským přístupem, který nazýváme Human Touch,“ říká k podstatě vzdělávacích programů vedoucí After Sales oddělení Stanislav Pekař.

Vzdělávání pracovníků servisní a prodejní sítě Škoda pak probíhá různými způsoby: pracovníci se mohou věnovat samostudiu na portálech, mohou využívat on-line školení, v řadě případů ale nic nenahradí osobní školení, názorné ukázky a praktické zkoušky.

Celosvětová soutěž

V dovednostech a znalostech automobilka také umožňuje členům své prodejní a servisní sítě soutěžit. Letos proběhlo celosvětové finále už dvanáctého ročníku soutěže nazvané Škoda Challenge. Té se mohou účastnit zástupci všech trhů, kteří soutěží v jednotlivých individuálních kategoriích jako je servisní poradce, prodejce, mechanik, diagnostik atd. Nechybí ani týmová kategorie za celou zemi.

„Letošního dvanáctého ročníku Škoda Challenge se účastnilo téměř 200 finalistů z 28 zemí, kteří se utkali v 10 individuálních a dvou týmových výzvách. Týmovou cenu si odneslo zastoupení značky Škoda na Slovensku, tamní pracovníci se obvykle umisťují vysoko i v jednotlivých individuálních soutěžích. Všichni účastníci předvedli své znalosti a dovednosti, ale také pochopení našich základních hodnot, odhodlání, týmového ducha, fair play a mnoho dalšího,“ zhodnotil letošní finále Stanislav Pekař.

Ohlasy vítězů Škoda Challenge

Jak se na svou práci dívají ti, kteří letos zabodovali v soutěži Škoda Challenge? Svou práci pro Škoda Storyboard přiblížili vítězové kategorií Prodejce a Servisní poradce.

Sebastian Koch (Německo) – vítěz kategorie Prodejce nových vozů říká o svém pracovním zdokonalování: „Členem rodiny Škoda je už od roku 2007. „Při koupi auta zákazník ihned vidí, do čeho své peníze investoval a činí ho to šťastným,“ popisuje, co ho na práci prodejce baví. Pro zákazníky a fanoušky značky připravuje Sebastian Koch články pro blog a videa na YouTube. Právě na těchto platformách se může podle svých slov hodně od zákazníků přiučit: „Testy aut na YouTube, ale zejména komentáře pod nimi, jsou pro mě důležitým zdrojem samostudia.“

Že svou práci dělá dobře dokazuje mimo jiné i to, že první zákazník, kterému Sebastian auto prodal, si u něj auta kupuje dodnes a to i když žije přes 400 km daleko.

Daniel Roier (Rakousko) – vítěz kategorie Servisní poradce - jako servisní poradce pro vozy Škoda působí od roku 2022, ale s koncernovými vozy má zkušenosti už od roku 2011. „Na mé práci je nejdůležitější kontakt se zákazníkem a fakt, že se neustále vzdělávám v oblasti technických řešení našich aut,“ říká. „Mým úkolem je najít rovnováhu mezi tím, co chce zákazník, co potřebují naši servisní technici a co si žádá importér nebo můj nadřízený. Každý den musím naplnit požadavky a potřeby všech těchto skupin lidí a nesmím si nic brát příliš osobně,“ říká ke své práci.

Kromě neustálého vzdělávání ohledně nejmenších detailů všech vozů Škoda je podle něj v jeho práci také nesmírně důležité mít chuť ke komunikaci se zákazníkem a ochotu rozvíjet své osobní dovednosti.

Nové nároky spojené s eMobilitou

Možnost vyzkoušet si některé postupy v praxi je důležitá zejména s intenzivním nástupem elektromobility, která vyžaduje v případě servisu v některých ohledech trochu jiný přístup, než tradiční vozy se spalovacími motory.

„Nejen při servisu elektromobilů Škoda využíváme nejmodernější vybavení i postupy. Se vším je ale potřeba se naučit bezpečně a efektivně zacházet. V naší akademii se mohou pracovníci se vším seznámit v bezpečném prostředí. Právě tady začíná cesta k tomu, aby se stali skutečnými mistry v servisu elektromobilů,“ vysvětluje vedoucí Sales a After Sales tréninku Dana Plath.

„Snažíme se využívat moderní řešení a do vzdělávání zapojujeme prvky gamifikace, různé kvízy a další interaktivní části, které maximalizují potenciál učení a předávání know-how. Důležitou částí vzdělávání je i osvětlení principu Human Touch, který automobilka ctí. Každý Škodovák se musí s principy Human Touch seznámit. Každý, kdo přichází do styku se zákazníkem, musí vědět, jaký je náš způsob práce a jaký efekt má to, když k zákazníkovi přistupujeme tou správnou Škoda cestou,“ dodává Markéta Honzíková, která má na starosti školení pracovníků prodeje a následné péče.

Automobilka také v rámci školení intenzivně pracuje se zpětnou vazbou účastníků a efektivitu vzdělávání sleduje pomocí řady ukazatelů, přičemž tím konečným je vždy úspěšnost dané prodejní sítě. Nejzásadnější znalosti a dovednosti automobilka také zkouší pomocí různých testů nebo vyžaduje po pracovnících zisk potřebných certifikací.

Datum zveřejnění

28.7.2023

Zdroj informací

Škoda Auto

Foto: Škoda Auto

 

Fotogalerie

Výběr jazyka

VALEO 2024

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3117 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál