Servind

Koncept Opel Experimental sází na kola Ronal

Koncept Opel Experimental sází na kola Ronal

Skupina Ronal Group v uplynulém roce na autosalonu Essen Motor Show představila kolo Energy Wheel, které za jízdy pomocí generátoru vyrábí energii. Tato technologie byla nyní poprvé zabudována do koncepčního vozu Opel Experimental, který ovlivní design budoucích modelů z Rüsselsheimu a ukazuje jakým směrem se bude značka Opel vyvíjet. Tato designová studie bude mít světovou premiéru na veletrhu IAA Mobility v Mnichově od 5. do 10. září.

Filosofii designu vysvětluje hlavní designér konceptů značky Opel Florian Theis: „Opel Experimental ukazuje další vývojový stupeň naší čisté řeči designu: puristické skulpturální povrchy, kombinované s technickými a precizními detaily. Toto kolo se svým frézovaným a aeroefektivním designem v tom hraje klíčovou roli.“

Futuristická kola pro vůz Opel Experimental vyrobila a dodala skupina Ronal Group. Ve středu 23“ kol se vzhledem lopatky turbíny se nachází šestiúhlá krytka náboje s nedávno odhaleným novým logem blesku značky Opel, které může být díky technologii Energy Wheel skupiny Ronal osvětleno. Za středovou krytkou se ukrývá zvenčí neviditelný osvětlovací LED systém s vysokou účinností a životností. LED diody se napájejí z akumulátoru a touto energií se bíle rozzáří logo Opel.

Koncept, na kterém vše stojí, se nazývá Energy Harvesting, tedy získávání energie z rotačního pohybu kola. Generátor během jízdy vyrábí energii a ukládá ji do akumulátoru. Není nutná žádná údržba, protože akumulátor není třeba měnit ani nabíjet.

Skupina Ronal Group požádala pro koncept Energy Concept Wheel o udělení patentu. Felix Schäfer, vedoucí oddělení inovací skupiny v Ronal Group, uvádí: „Jsme hrdí, že je naše technologie výroby energie již použita v koncepční studii tak významného výrobce, jakým je Opel. Potvrzuje to trend, že v budoucnu najde osvětlení uplatnění i v kolech. Značce Opel se podařilo přenést rozpětí potenciálních oblastí použití této technologie do opticky velice hodnotné a atraktivní designové studie. Uskutečňovat vizionářské nápady svých zákazníků považujeme jako jejich spolehlivý partner za samozřejmé.“

Kola vozu Opel Experimental nadto vykazují další speciální rysy. Obzvláště příznačný je třízónový design, který se světlemodře-kovově leskne a byl vyladěn shodně k barvě auta. 

Důležitá je také aerodynamika kol. Proto mají velice uzavřený design i zabudované lišty zvané Aero-Flaps. Ty zajišťují aerodynamickou efektivnost a díky menšímu odporu vzduchu umožňují delší dojezd elektromobilů. Lišty Aero-Flaps se místo z karbonových vyrábějí z udržitelných přírodních vláken. Lněná vlákna mají podobné vlastnosti jako uhlíková, díky svému přírodnímu původu jsou však výrazně udržitelnější. Lišty kola jsou dobrým příkladem toho, jak lze správně kombinovat výkon a udržitelnost.

Technický vizionářský vzhled kol byl završen drážkovanou strukturou designu prodlouženou až k pneumatice, díky níž kolo opticky působí jako ještě větší a futurističtější. Vyžadovalo to úzkou spolupráci s výrobcem pneumatik Goodyear. Průkopnická odbornost společnosti Goodyear zde umožnila úspěšnou integraci bočnice pneumatiky s koly Ronal. Goodyear přizpůsobil schopnosti pneumatiky tak, aby zlepšila aerodynamický výkon vozidla, což dál zlepšilo jeho skvělou energetickou účinnost.

„V důsledku této spolupráce jsme dokázali vytvořit působivý design, který přesahuje konvenční designy kol. Kolo a pneumatika se jeví coby celek. Coby výrobce kol máme v portfoliu mnoho možností a technologií k realizaci individuálních přání svých zákazníků ohledně designu,“ vysvětluje projektový vedoucí ve skupině Ronal Group Raphaël Ballu.

Datum zveřejnění

23.8.2023

Zdroj informací

Ronal Group

Foto: Opel

 

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3504 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál