Servind

Bosch školí zaměstnance v technologiích budoucnosti

Bosch školí zaměstnance v technologiích budoucnosti

Stárnutí společnosti a nedostatek pracovních sil jsou společenské trendy, které určují podobu 21. století. Na základě dat Evropské komise hlásí tři čtvrtiny podniků v EU potíže s hledáním kvalifikovaných pracovníků a pouze 37 % dospělých se pravidelně věnuje dalšímu profesnímu rozvoji (zdroj: Evropská komise, 2022).

„Bosch tomu čelí jako angažovaný zaměstnavatel: Zaměřuje se na školení, zvyšování kvalifikace a na inteligentní technologie, které zaměstnancům usnadňují práci,“ říká Stefan Grosch, člen představenstva společnosti Bosch a personální šéf společnosti.

Společnost Bosch v roce 2022 po celém světě nabídla více než 30 000 školicích seminářů, kterých se zúčastnilo přes 520 000 zaměstnanců. Jedním ze zaměření byla technologická odbornost. Víc než 130 000 účastníků mělo možnost získat znalosti v oblastech technologií budoucnosti, jako jsou elektromobilita, softwarové inženýrství a Průmysl 4.0.

„Pokud se podíváme na ukazatele za první pololetí, očekáváme, že v roce 2023 proškolíme přibližně o 50 % více zaměstnanců než v předchozím roce,“ řekl Grosch.

Tento závazek ke školení nekončí branami společnosti. Díky akademiím, školicím centrům a školicím kurzům, Bosch také nabízí získat znalosti dalším firmám, zákazníkům a zájemcům. Například v oblasti Průmyslu 4.0 společnost poskytuje více než 100 vzdělávacích programů Bosch o digitalizaci a konektivitě ve výrobě, které jsou k dispozici externě prostřednictvím Bosch Connected Industry, Bosch Rexroth a vzdělávacích institucí.

Rozvíjení individuálního talentu pro společný úspěch

„Bosch podporuje celoživotní vzdělávání. To je klíčem k trvalému profesnímu a obchodnímu úspěchu. Chceme-li v Německu udržet prosperitu a zůstat úspěšnou exportní a průmyslovou zemí, musíme ještě víc investovat do zvyšování kvalifikace a inteligentních technologií a aktivně jej u lidí podporovat,“ říká Grosch.

Bosch zaměstnancům nabízí možnost profesního rozvoje. V roce 2022 se zaměstnanci společnosti zúčastnili v průměru jednoho až dvou vzdělávacích kurzů a kromě toho absolvovali dva až tři online kurzy. Zhruba 6000 seminářů se zabývá technologiemi budoucnosti. Tyto semináře trvají v průměru dva dny a jsou mimořádně důkladné. Digitalizace často určuje nejen téma a obsah školení, ale také jejich formu. V roce 2022 tvořily online kurzy dvě třetiny všech hodin školení pro zaměstnance Bosch.

„Digitalizace se pro firmy a jejich zaměstnance stává podporou vzdělávání. Umožňuje učit se nezávisle na místě a čase a dává lidem možnost vyzkoušet si nové technologie, jako je umělá inteligence, na vlastní kůži,“ říká ředitelka pro digitální technologie společnosti Bosch a členka představenstva společnosti Dr. Tanja Rückertová.

Jen v loňském roce vynaložil Bosch na profesní rozvoj svých zaměstnanců přibližně 300 miliony eur.

Bosch se zaměřuje na průmyslovou základnu

Nedostatek pracovních sil je spojen s náklady. Podle Německé obchodní a průmyslové komory DIHK je ztráta potenciální produkce německé ekonomiky 100 miliard eur ročně. „V soutěži o nejlepší talenty musí firmy vsadit vše na jednu kartu. Firemní přístup orientovaný na budoucnost znamená také identifikovat možnosti odborného vzdělávání a profesního rozvoje a nabídnout je zaměstnancům. Mít vysoce kvalifikované zaměstnance je rozhodující konkurenční výhodou,“ říká Grosch.

Jako výrobce a technologická společnost věnuje Bosch velkou pozornost profesnímu rozvoji svých zaměstnanců ve výrobních provozech. Cílem nové iniciativy LernWerk je vyškolit 24 000 zaměstnanců aby byli připraveni na digitální transformaci.

„Výroba je místem, kde v naší společnosti začíná tvorba hodnot. Zde vytváříme základy obchodního úspěchu. Naše progresivní a efektivní výrobní provozy se vyznačují působivou mírou propojení a digitalizace. Jedním z důležitých předpokladů je zajistit, aby zaměstnanci absolvovali potřebná školení,“ říká Rückert.

Bosch poskytuje znalostní a školicí systém

V rámci vzdělávacího programu společnosti Bosch pro ostatní podniky jsou kurzy Průmyslu 4.0 nabízeny prostřednictvím partnerů, jako jsou průmyslové a obchodní komory, vysoké školy a univerzity.

„Od Francie a České republiky až po Čínu, Indii a Singapur, vzdělávají podniky své zaměstnance podle německého modelu. Bosch je jedním z průkopníků Průmyslu 4.0 a své znalosti sdílíme po celém světě. Školení Průmyslu 4.0 ‚made in Germany‘ se stává globálním standardem,“ říká Rückert.

Kromě programů odborného vzdělávání a profesního rozvoje vyvíjí Bosch školicí systémy, které jsou kompatibilní s učebními osnovami průmyslových a vzdělávacích institucí. Společnost Bosch Rexroth uvádí na trh nový školicí systém Automax 600. S využitím mezinárodně standardizovaných programovacích jazyků a otevřených rozhraní tak uživatelé získají praktické zkušenosti s digitalizací výrobních procesů, včetně ovládání robotických systémů, řízení autonomních dopravních systémů a využívání cloudových aplikací, jako je analýza dat a strojové učení založené na umělé inteligenci.

Technologie Bosch usnadňuje práci

Existují různé způsoby řešení nedostatku pracovních sil. Jedním z nich je odborné vzdělávání a profesní rozvoj a dalším jsou vízové programy pro kvalifikované pracovníky. Klíčovou roli hrají také technologie. Bosch Rexroth vyvinul automatizační řešení, které již nevyžaduje žádné odborné znalosti v oblasti automatizace. Uživatelé ctrlX Automation si mohou vybrat z více než 30 běžných programovacích jazyků.

„Otevřením systémů, interoperabilitou technologií a přesunem hardwarových aplikací do softwaru snižujeme složitost a závislost, například na specialistech,“ říká Rückert.

Technologie navíc usnadňují život zaměstnancům, jejichž práce je monotónní, namáhavá nebo nebezpečná. Robotika podporuje nakládání a paletizaci, umělá inteligence pomáhá s optickou kontrolou výrobků, rozšířená realita provází pracovními procesy a dopravní systémy bez řidiče dopravují zboží přímo tam, kde je potřeba.

„Pouze zvýšením produktivity můžeme zvládnout dopady stárnutí společnosti. K tomu jsou zapotřebí dobře vyškolení odborníci a technologie, které jim umožní pracovat racionálně a efektivně. Souhra mezi lidmi a stroji a mezi školením a digitalizací je klíčovým faktorem úspěchu,“ říká Grosch.

Datum zveřejnění

15.9.2023

Zdroj informací

Bosch

Foto: Bosch

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2691 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál