Servind

Toyota Hilux poprvé s hybridním pohonem

Toyota Hilux poprvé s hybridním pohonem

Hilux již od svého uvedení v roce 1968 na japonském trhu přesvědčuje svojí kvalitou, odolností a spolehlivostí. Zařadil se mezi nejznámější užitkové modely od Toyoty a současně stal univerzálem, který se stejně dobře cítí při projížďkách ve městě, jako při zdolávání nejnáročnějších terénů této planety. Od roku 1968 se pro tento model rozhodlo více než 21 milionů zákazníků z celého světa.

Zástavbou 48V hybridního systému Toyota potvrzuje svůj multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě. Hilux Hybrid 48V je dostupný výhradně v karosářském provedení Double Cab.

Vznětový motor 2,8 l byl posílen hybridním 48V systémem, jehož konstrukce zohledňuje specifické požadavky univerzálně využitelného pick-upu.

Osvědčený turbodiesel 2,8 l DOHC poskytuje výkon 150 kW (204 k) při 3400/min točivý moment 500 N.m v rozsahu 1600–2800/min. Motor používá systém vstřikování paliva typu Common Rail, turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek a mezichladič s kapalinovým chlazením. Spalovací motor prostřednictvím řemene pohání kompaktní motorgenerátor, který nabíjí nový kompaktní 48V akumulátor o hmotnosti pouhých 7,6 kg, který současně prostřednictvím nového DC/DC měniče napájí 12V palubní systém. Motorgenerátor přidává výkon o 12 kW (16 k) a točivý moment o 65 N.m.

Díky vylepšenému systému stop-start může spalovací motor zůstávat vypnutý po delší dobu, což ve spojení s výhodami hybridního 48 V systému v porovnání s naftovými pohony bez elektrifikace snižuje spotřebu paliva až o 5 %. Výkon motorgenerátoru podporuje hladší akceleraci i při zdolávání náročných terénů, kde rekuperační brzdění podporuje bezpečnější sjíždění svahů, zatímco pokles volnoběžných otáček spalovacího motoru ze 720 na 600/min usnadňuje ovládání vozidla.

Hilux Hybrid 48V, podobně jako stávající modely Hilux, Land Cruiser a PROACE, může spalovat naftu HVO100, tedy nefosilní palivo vyráběné ze 100% obnovitelných zdrojů.

Poprvé v modelové řadě Hilux se objevuje nový systém Multi-terrain Select pro výběr typu povrchu, zajišťující ještě lepší jízdní schopnosti a kontrolu díky možnosti upravovat nastavení systému kontroly stability vozu podle aktuálních jízdních podmínek. Vedle automatického nastavení může řidič zvolit jeden z přednastavených režimů – Dirt, Sand, Mud, Deep Snow nebo Rock – zkalibrovaných tak, aby vozidlo regulovalo výkon a prokluzování kol ve prospěch co nejlepšího záběru, držení stopy a manévrovatelnosti.

Hilux Hybrid 48V je dlouhý 5325 mm a široký 1900 mm, ložná plocha má délku 1525 mm. Provozní světlá výška je 310 mm a brodivost až 700 mm.

Nejnovější systém Toyota Smart Connect společně s 8" obrazovkou disponuje cloudovou navigací s aktuálními dopravními informacemi.

U evropských prodejců se nový Hilux Hybrid 48V objeví v polovině roku 2024.

Datum zveřejnění

08.12.2023

Zdroj informací

Toyota

Foto: Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3085 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál