Servind

Podnikatelé stále častěji nakupují ojeté vozy

Podnikatelé stále častěji nakupují ojeté vozy

Skupina Aures Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, v loňském roce prodala rekordních téměř 100 000 aut. Významný růst zaznamenala i mezi firemní klientelou, podnikateli a živnostníky, kterým jen v České republice vloni prodala o 6 % víc aut než o rok dřív. V prosinci tito zákazníci tvořili dokonce 15 % klientů celé společnosti.

Firemní zákazníci, podnikatelé a živnostníci si v českých autocentrech AAA Auto a Mototechna pořizují z 25 % kombíky, 25 % SUV, 16 % hatchbacky. Užitkové vozy tvoří 13 % celkové poptávky, u nichž prodeje narostly o 42 %.

Z prodaných aut v B2B segmentu bylo 26 % aut značky Škoda, 12 % Volkswagen a 7 % Ford. Nejžádanějšími modely jsou Škoda Octavia (8,9 %), Superb (5,2 %) a Fabia (3,7 %). Velký nárůst v poptávce společnost zaznamenala u vozů Škoda Kodiaq (o 44 %) a Karoq (o 28 %). Z užitkových vozů byly vloni nejprodávanější Peugeot Boxer (nárůst o 154 %), Volkswagen Caddy a Citroën Berlingo.

Meziročně počet prodaných vozů v segmentu B2B vzrostl v Česku o 6 %, Polsku o 8 % a na Slovensku o 1 %. Mírně vzrostlo i procento těch, kteří si auto pořizují na úvěr.

„Stále složitější ekonomická situace nemá vliv jen na běžné občany, ale ovlivňuje i B2B sektor. Mezi našimi zákazníky jsou stále častěji firmy, podnikatelé a živnostníci, kteří do svých flotil zařazují i zánovní a ojeté automobily. To je s ohledem na rostoucí náklady podnikatelských subjektů zcela logický krok, jak ušetřit bez negativních dopadů na jejich podnikání. Největší podíl má tato skupina zákazníků na Slovensku, kde tvoří 19 %. V Česku je to 13 % a v Polsku 10 %,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.

„Obsluhujeme jak firmy do 30 milionů Kč obratu, těch je 45 %, tak i korporátní zákazníky s obratem kolem 1,5 miliardy. V segmentu firem tvoří 35 % společnosti s šesti a více zaměstnanci, společnosti s deseti a více zaměstnanci tvoří 20 %. Dvě třetiny firem v segmentu OSVČ mají obrat do tří milionů korun. Pro OSVČ zákazníky je spotřeba hned po ceně nejdůležitější kritérium výběru. Proto máme i kategorii aut s nízkou spotřebou. Pro větší firmy jsou zase důležité odpočtové vozy. Těch nabízíme téměř 3000. Oblíbeným typem doplnění podnikatelské flotily je i střednědobý nebo dlouhodobý pronájem vozidel. Podnikatelé tak jen v tuzemsku jezdí již s tisícovkou automobilů z naší Mototechny Drive,“ doplnil Petr Vaněček.

 

Datum zveřejnění

12.2.2024

Zdroj informací

Aures Holdings

Foto: Aures Holdings

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2358 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál