Servind

Rekordní nárůst prodeje v programu Škoda Plus

Rekordní nárůst prodeje v programu Škoda Plus

Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus potvrdil i v roce 2023, že čeští motoristé dávají při nákupu přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Nejvíc stoupl zájem o vozy do 18 měsíců stáří, kterých autorizovaní prodejci prodali o 85 % víc než v roce 2022.

Zákazníci upřednostňují kategorii Roční vozy

Za celý rok 2023 se v síti Škoda Plus prodalo 49 248 vozů. To představuje nárůst 15 % proti roku 2022, kdy nové majitele našlo 43 000 ojetých vozů. Tento trend potvrzuje, že čeští zákazníci při koupi ojetého automobilu stále více oceňují důvěryhodné partnery a vozy prověřené podle nejpřísnějších podmínek.

Výrazné oživení se dostavilo v kategorii Roční vozy, která zahrnuje automobily do stáří 18 měsíců a s limitem nájezdu do 30 000 km. V této kategorii vlivem stabilizace výroby a dostupnosti většího množství vozů stoupl prodej meziročně o 85 %. Roční vozy jsou předpokladem nejlepšího technického stavu, a to i zásluhou garantovaného nízkého počtu najetých kilometrů.

Roční vozy poskytují nejvyšší záruku kvality technického stavu a garanci skutečného kilometrového nájezdu. Díky přímému propojení programu Škoda Plus s automobilkou v Mladé Boleslavi se u těchto automobilů standardně nabízí prodloužená pětiletá tovární záruka. Roční vozy loni tvořily 32,3 % celkového odbytu.

V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2–5 let) si svůj vůz vybralo 21,1 % zákazníků a zbývajících 46,6 % se rozhodlo pro ojetý vůz starší 5 let.

Prodejci Škoda Plus procházejí stejně náročným školením a procesem certifikace jako prodejci nových vozů, a zákazníkům tak poskytují plně srovnatelné služby na profesionální úrovni. Naprostá většina automobilů prodaných prostřednictvím programu Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR, což s sebou nese značnou výhodu prověřené historie. Průměrná prodejní cena činila 462 155 Kč, průměrný věk 5 let a průměrný nájezd 72 513 km.

Škoda Octavia a Škoda Fabia – stálice i mezi ojetými vozy

Program Škoda Plus se neomezuje jen na vozy Škoda. Přes deset tisíc zákazníků si loni vybralo automobil některé z dalších značek. Nejpopulárnějším modelem byla Škoda Octavia, pro niž se rozhodlo 24,7 % kupujících. Následovaly Fabia (22,1 %), Scala (10,2 %) a Superb (9,5 %). I na trhu ojetin se potvrzuje trend vzrůstající obliby vozů SUV - 23,8 % vozidel v programu Škoda Plus patřilo do této kategorie.

Celkem 65,1 % vozů se prodalo s motorem na benzin, 32,8 % vozů bylo vybaveno motorem na naftu a 1,2 % připadlo na alternativní pohonná ústrojí.

Kvalita a serióznost na prvním místě

Program Škoda Plus v současnosti nabízí 9700 vozů, z nichž 34 % tvoří Roční vozy a 44 % Vyzkoušené vozy.

Prověřené ojeté vozy z certifikovaného programu Škoda Plus jsou k dispozici na 150 prodejních místech po celé České republice. Denně aktualizovaný přehled vozů najdou zájemci na portálu www.skodaplus.cz, kde se mohou seznámit s vyhlédnutým automobilem dříve, než se vydají ke konkrétnímu prodejci.

„Loňská čísla překonala naše očekávání. Tento úspěch potvrzuje, jak silnou výhodu představuje zázemí dealerské sítě nejsilnější domácí automobilky, která může těžit ze synergií mezi prodejem nových a ojetých vozů,“ konstatoval vedoucí prodeje českého zastoupení Škoda Auto Tomáš Duchoň.

Datum zveřejnění

6.3.2024

Zdroj informací

Škoda Auto

Foto: Škoda Auto

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.259 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál