Servind

VCHD Cargo testovala eActros

VCHD Cargo testovala eActros

Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo zveřejnila výsledky testování elektrického nákladního vozidla Mercedes-Benz eActros. Ukázalo dojezd soupravy se dvěma výměnnými nástavbami 200 km na jedno nabití, čas dobíjení z 20 % do 100 % kapacity 45 minut a příjemný uživatelský komfort.

VCHD Cargo má ve své flotile přes 220 tažných vozidel na konvenční pohon. S ohledem na budoucnost evropských přeprav je však otevřená novým alternativám a hledá cesty pro realizaci nízkoemisních a bezemisních přeprav. Ve svém provozu už vyzkoušela  nákladní vozidlo na LPG a letos otestovala Mercedes-Benz eActros 300 L.

Nákladní eActros 300 L (6x2) s motorem o výkonu 330 kW a celkovou hmotností 27 t je určen pro přepravu nákladu ve výměnné nástavbě. Je vybaveno 8tunovou vlečnou řiditelnou zvedací nápravou pro připojení až dvou výměnných nástaveb za sebou. Vůz byl testován ve variantě se třemi vysokonapěťovými li-ion akumulátory, přičemž každý z nich měl instalovanou kapacitu 112 kWh.

Vůzl byl vybaven vyhříváním systému rozvodu stlačeného vzduchu (APU/EAPU), brzdou přívěsu a řadou asistenčních prvků, například asistentem stability návěsu TSA, asistentem příčné stability, asistentem udržování odstupu, asistentem pro odbočování a aktivním brzdovým asistentem či asistentem regulace náklonu.

Pro snížení stresové zátěže profesionálních řidičů jsou ve výbavě přístrojová deska Multimedia Cockpit a systém MirrorCam,. Výrobce předurčuje eActros pro těžkou distribuční přepravu v městském prostředí a uvádí dojezd až 330 km, přičemž tento se může lišit mimo jiné podle topografie, chování řidiče, venkovní teploty, podle nákladu a nástavby.

Testovaný eActros společnost VCHD Cargo nasadila na přání zákazníka na pravidelnou vnitrostátní linku. Tahač realizoval přepravy jako tandemová souprava se dvěma výměnnými nástavbami mezi dvěma sklady ve vzdálenosti cca 65 km. Přepravoval výrobky elektrotechnického průmyslu s vyšší hmotností, která měla vliv na reálný dojezd vozidla.

Vozidlo nasazené na kolečkovou přepravu mezi dvěma sklady mělo realizovat trasu tam a zpět ve vzdálenosti 130 km dvakrát denně. Celkem tedy najelo 2 x 130 km a muselo být v jednom dni dvakrát dobito. Doba dobíjení akumulátoru o zbývající kapacitě 20 % na dobíjecí stanici pro nákladní vozidla činila vždy přibližně 45 minut.

„Zkušenosti se testovaným modelem eActros byly veskrze pozitivní, testovali jsme v chladnějším počasí a s vysokým zatížením, což snižuje výdrž baterie na jedno nabití. Byli jsme spokojeni s jízdními vlastnostmi a technickými prvky, které se neliší od konvenčních vozidel,“ uvádí Ing. Petr Kozel, generální ředitel a předseda představenstva VCHD Cargo.

„VCHD Cargo oceňuje vysoký uživatelský komfort pro řidiče a řadu bezpečnostních prvků už v základní výbavě. Nasazení takových vozidel do pravidelného provozu je nicméně stále závislé na tom, zda budou zadavatelé přeprav připraveni pokrýt zvýšené náklady spojené s pořízením a provozem takové bezemisní techniky,“ uzavírá Petr Kozel.

Datum zveřejnění

21.3.2024

Zdroj informací

VCHD Cargo

Foto: VCHD Cargo

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2992 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál