Servind

Úspěšný začátek roku pro Aures Holdings s pomocí AI

Úspěšný začátek roku pro Aures Holdings s pomocí AI

Společnost Aures Holdings, provozovatel sítě AAA Auto a Mototechna, největší obchodník s ojetými a zánovními vozy ve střední Evropě, za první tři měsíce letošního roku prodala 26 000 vozů, což je 12 % víc oproti stejnému období roku 2023. Predikce oslabení trhu se tedy nepotvrdily.

Za rekordním prodejem společnost kromě vysoké poptávky vidí i zúročení svých investic do rozvoje moderních technologií, které nyní výrazně zvyšují efektivitu obchodování s automobily i komunikace se zákazníky.

Pro letošní rok proto firma plánuje zvýšit celkový prodej vozů téměř o desetinu, tedy daleko za hranicí 100 000 aut, což je její dlouhodobý cíl.

„S dalším rokem na trhu jsme dosáhli dalších prodejních rekordů. Za posledních pět let od roku 2020 se naše prodeje v prvním čtvrtletí zvedly o více než 6600 vozů. Březen byl s 9427 prodanými vozy historicky naším vůbec nejsilnějším měsícem. Skvělé výsledky v prvním čtvrtletí vedly k tomu, že jsme už na začátku března prodali za posledních 12 měsíců od března 2023 celkem 100 000 aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama. Skupina v březnu prodávala už přes 320 vozů denně.

„Pokud jde o důvody tohoto úspěchu, kromě vysoké poptávky za tím vidíme zúročení našich investic do využití technologických inovací, a to zejména nasazení generativní AI v marketingu a v komunikaci se zákazníky, a další posílení využití digitálních technologií využívajících unikátní data integrovaná v rámci našich výkupních i prodejních procesů. Sami speciální technologie vyvíjíme ale především je dokážeme využívat. Na trhu lze pořídit mnoho řešení, ale důležité je využívat skutečně využívat, jinak jsou neefektivní. Protože trh sám o sobě neroste je patrné, že se nám vyplácejí dlouhodobé investice do technických inovací,“ dodala Karolína Topolová.

Moderní technologie a generativní AI

V obchodování s automobily Auresu významně pomáhá machine learning, automatizovaný hlasový model využívající generativní AI CARol v Kontaktním centru. Prostřednictvím AI CARol Aures už za poslední rok vykoupil téměř 6000 aut a celkem vyřídil 316 000 hovorů. Podíl CARol na všech vykoupených vozech přes zákaznické centrum tvořil víc než 10 %.

„Přes CARol jsme prodali celkem 3000 vozů a na prodeji odbavili 180 000 hovorů. Meziročně jsme zaznamenali zásadní zvýšení úspěšnosti prodejů od zájmu po koupi – v ČR to bylo o 18 %, na Slovensku dokonce o 19 % a v Polsku o 11 %,“ uvedl Petr Vaněček, co-CEO a člen představenstva skupiny Aures Holdings.

Expanze – investice letos dosáhnou 100 milionů korun

Skupina má ve střední a západní Evropě v rámci přes 60 poboček, servisních center či jiných zastoupení v pěti zemích – v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Německu. Má také tři call centra a pět importně-exportních center. Aures Holdings má 3340 zaměstnanců, nicméně zároveň nabírá pracovníky na dalších 180 pozic.

Nabídka vozů v prodejní síti Aures Holdings již dosáhla 15 000 aut. Toho skupina docílila rozšířením kapacit výkupu i prodeje v několika pobočkách, ve kterém bude nadále pokračovat. Jedná se o zásadní expanzi, která Auresu umožní dále rozšířit podíl na trhu.

Výhody proti značkovým konceptům

V posledních letech se i dovozci automobilů a jejich prodejci prostřednictvím různých konceptů zaměřují na obchod s ojetými vozy. Tuto konkurenci Kateřina Topolová oceňuje, ale neobává se jí.

„Je to vítaná kultivace prostředí obchodu s ojetými vozy pomáhající změnit strukturu trhu k lepšímu. My ale vykupujeme auta, o něž je zájem, zatímco dealeři se chovají pasivně a berou ojetá auta jen na protiúčet. Nemáme se tedy čeho bát, protože my zákazníkům nabízíme ta nejprodávanější auta. Dealeři si s mnoha ojetými auty nevědí rady a proto je musejí přeprodávat, zatímco u nás je tomu naopak. My analyzujeme trh a vykupujeme to, o co je největší zájem a ne to, co zákazníci nabízejí. Poskytujeme také možnost srovnání a výběru. Proto dokážeme prodej navyšovat, zatímco značkové programy se dynamicky nevyvíjejí,“ konstatovala Topolová.

Datum zveřejnění

18.4.2024

Zdroj informací

Aures Holdings

Foto: Vladimír Rybecký

Výběr jazyka

VALEO 2024

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2762 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál