Servind

Bosch v ČR dosáhl dvojciferný nárůst obratu

Bosch v ČR dosáhl dvojciferný nárůst obratu

V roce 2023 Bosch dosáhl na českém trhu obrat ve výši 21,5 miliardy Kč (0,9 miliardy eur), což meziročně představuje navýšení o 12 % v korunách (o 15 % v eurech). Celkový obrat českých společností skupiny Bosch včetně exportu dosáhl 55,2 miliardy Kč (2,3 miliardy eur) a meziročně se tak zvýšil o 12 % v korunách (14 % v eurech).

„Chtěl bych poděkovat všem našim zákazníkům a zaměstnancům. Oceňuji tento vynikající výsledek, kterého jsme dosáhli v situaci, kdy se dodavatelský řetězec ještě úplně nezotavil, ceny energií a inflace rostly,“ řekl Milan Šlachta, reprezentant skupiny společností Bosch v Česku.

Bosch má v Česku zastoupení se všemi svými čtyřmi obchodními oblastmi: Mobilita, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. K 31. prosinci 2023 zde zaměstnával v prodeji, výrobě, sdílených službách a vývoji 8200 lidí. V jižních Čechách a na Vysočině patří Bosch k největším zaměstnavatelům.

V oblasti vývoje pracuje již 1000 zaměstnanců, většina z nich v českobudějovickém vývojovém centru, ale také v Jihlavě a v Praze.

„Podílíme se mimo jiné na mezinárodních vývojových projektech zaměřených na vodíkové technologie pro mobilitu a energetiku, design senzorů a digitalizaci procesů ve výrobě a vývoji,“ řekl Šlachta. Velmi zajímavou část vodíkového ekosystému představuje technologie pro úpravu vody pro elektrolyzéry. Českobudějovičtí inženýři vyvinuli účinný systém, který velmi efektivně využívá nejen přírodních zdrojů sladké vody, ale je schopen upravovat i slanou vodu, a to bez nutnosti dodatečného zásobování chemickými látkami.

V roce 2023 Bosch investoval 3,7 miliardy Kč (154 milionů eur), což představuje meziročně víc jak dvojnásobný nárůst. Nejvíce prostředků šlo do moderních výrobních technologií pro rozjezd výroby elektrických pohonů pro elektromobily v jihlavském výrobním závodě. Bosch pokračoval i v projektech automatizace a digitalizace procesů.

Rok 2024 bude pro Bosch na českém trhu náročný vzhledem k aktuálnímu stavu domácí poptávky. „Každá obchodní oblast Bosch má svoje individuální výzvy. Díky inovačnímu potenciálu našich zaměstnanců, neustálému rozvoji výrobních závodů a žádaným produktům jsme přesto přesvědčeni, že se nám podaří rok zvládnout úspěšně,“ uvedl Šlachta.

Vývoj obchodních oblastí Bosch v České republice

V roce 2023 zaznamenala Bosch Mobility ve srovnání s předchozím rokem výrazný růst a profitovala z oživení u výrobců automobilů. Je to největší obchodní oblast Bosch v ČR, která tvoří většinu obratu. Bosch Mobility zahrnuje divizi Mobility Aftermarket, která zaznamenala historicky nejlepší rok díky zvýšené poptávce po opravách a údržbě automobilů a dosáhla meziročně výrazného nárůstu obratu. Mobility Aftermarket představuje síť 72 nezávislých autoservisů Bosch Car Service a 8 Bosch Diesel Service.

Průmyslová technika v první polovině roku těžila z pozitivního vývoje ekonomiky a dokončování běžících projektů z předcházejícího období. Ve druhé polovině roku zaznamenala stagnaci a mírný pokles trhu zejména v oblasti nových projektů mobilní hydrauliky, hydraulických průmyslových aplikací a částečně i v automatizaci. Celkové roční výsledky Bosch Rexroth v Česku byly velice dobré a překonaly výsledky prodeje z předcházejícího roku. Hlavním faktorem růstu společnosti byly oblasti průmyslové automatizace. Požadavky na automatizaci výrobních procesů a digitalizaci jsou i nadále významnou oblastí průmyslu na kterou se Bosch Rexroth bude zaměřovat.

Energetika a technika budov je v Česku zastoupen dvěma divizemi. Home Comfort (bývalá Termotechnika) dosáhla meziročně silný nárůst a historicky nejvyšší obrat v ČR zejména díky zvýšenému prodeji tepelných čerpadel a řadě velkých projektů realizovaných v oblasti průmyslových kotlů. Technika budov vykázala pokles obratu z důvodů pozastavení nebo odložení mnoha projektů ve stavebnictví a dopravní infrastruktuře.

Spotřební zboží v Česku zastupují divize Elektrické nářadí a Domácí spotřebiče. Stagnace stavebnictví, inflace a vysoké úrokové sazby negativně ovlivňovali nákupní chování spotřebitelů. V důsledku toho se celkový výsledek divize Elektrické nářadí snížil. Široká a stabilní síť partnerských prodejců a provoz vlastního e-shopu zajistily udržení tržního podílu. Domácí spotřebiče si udržely svůj podíl na trhu.

Datum zveřejnění

3.6.2024

Zdroj informací

Bosch

Foto: Bosch

Výběr jazyka

VALEO 2024

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2984 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál