Servind

Krátký z Liftaga zakládá grid.online

Krátký z Liftaga zakládá grid.online

Sdílená přepravní síť grid.online, dosud známá jako Liftago.network, se na konci roku oddělí od české přepravní aplikace Liftago. Majoritní podíl v ní získá Ondřej Krátký, spoluzakladatel a bývalý ředitel Liftaga.

Pod novou značkou se síť rozšíří o další tisíce dopravců, kterým za uplynulý rok zvýšila příjmy až o polovinu. Dopravci schopní obsluhovat více druhů dopravy a zásobování v jeden den mají v grid.online zefektivnit městskou logistiku.

Problém: rostoucí e-commerce a počet přepravních prostředků

Nástup e-commerce a různých přepravních a doručovacích služeb přinesl spotřebitelský komfort, ale také potřebu desítek tisíc komerčních přepravních prostředků a odpovídající pracovní síly. Tyto služby jsou specializované a jejich přepravní prostředky se často využívají nárazově. V prostojích se mohou zapojit do grid.online a vytížit se zakázkami z odvětví, která jejich kapacitu potřebují.

„Dosavadní komerční doprava musela být velmi specializovaná. V grid.online dáváme dopravcům možnost obsluhovat vícero odvětví, vydělat si tak víc a ulevit dopravní zátěži. Chceme postupně digitalizovat a zobchodovat veškerou volnou přepravní kapacitu ve městech,” říká zakladatel grid.online Ondřej Krátký.

Dopravci grid.online a jejich výdělky

Aktuálně grid.online zahrnuje necelou tisícovku dopravců z různých odvětví, kteří si dosud v síti vydělali přes 100 milionů korun. Dopravci obvykle pocházejí z odvětví doručování jídla, potravin, kurýrních služeb, firemního zásobování, z firemních flotil nebo taxi. V grid.online si navyšují svoje příjmy o dodatečných 10 až 50 % vedle své dosavadní specializace.

„Dnešní dopravci mají nárazové příjmy a v některých hodinách jejich výdělek výrazně klesá. Tehdy se zapojují k nám. Pokud jim rozložení poptávky v grid.online vyhovuje, mohou si zvýšit denní výdělky až o 50 %,” vysvětluje spoluzakladatel grid.online Patrik Raš.

Klienti grid.online a druhy zásilek

Obchodníci v e-commerce využívají síť na doručování nákupů v přesný čas. Balíkoví přepravci na ni outsourcují část své poptávky, aby vždy plně vytížili vlastní dodávkové dopravce nebo svá depa a infrastrukturu. Dalšími klienty jsou retailová distribuce, urgentní logistika nebo logistika úložných boxů. Síť je využívána na svoz či rozvoz zásilek 0-15 kg.

„Klienti usilují o rychlejší a přesnější doručení zboží koncovým zákazníkům bez zvýšení jednotkových nákladů. Dalším cílem je zlepšení ekonomiky provozu stabilizací vytíženosti dopravců a efektivnějším využitím skladů, dep a úložných boxů,” doplňuje spoluzakladatel grid.online Patrik Raš.

Čím se grid.online odlišuje?

Síť neprovozuje vlastní brandovanou flotilu ani fyzickou infrastrukturu, jako jsou depa a sklady. Soustřeďuje se na vytížení volné kapacity existujících dopravců a infrastruktury svých klientů, čímž snižuje provozní náklady. Na rozdíl od dnešní plánované a specializované logistiky čerpá grid.online volnou přepravní kapacitu z komplementárních odvětví, v reálném čase a bez nutnosti plánovat.

Přepravní síť grid.online vznikla v rámci české přepravní aplikace Liftago a na konci roku 2024 se od něj majetkově oddělí. Ondřej Krátký se ujme role ředitele a majoritního akcionáře grid.online. Je zároveň spoluzakladatelem Liftaga a do konce roku 2023 jej v roli ředitele vedl. Spolu s dalším zakladatelem Patrikem Rašem představují dvacítku lidí, která se oddělila od Liftaga a vytvořila základy grid.online.

Datum zveřejnění

14. 6.2024

Zdroj informací

grid.online

Foto: grid.online

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.247 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál