Servind

Raben používá elektrický chladicí návěs

Raben používá elektrický chladicí návěs

Logistická společnost Raben investuje do inovací. Jedním z hlavních témat je přitom ekologičtější provoz flotily. Raben Fresh Logistics nově využívá chladicí návěs, který díky systému rekuperace získává energii ze samotné jízdy. Ze zveřejněných výpočtů Rabenu zároveň vyplynulo, že uhlíkovou stopu přepravy snižují velká vozidla, která pojmou víc palet.

Návěs sloužící pro bezpečnou přepravu čerstvých potravin musí náklad udržovat při nízké teplotě. Například v případě ovoce a zeleniny je to od 2 do 4 °C. Chladicí jednotka, kterou využívá Raben Fresh Logistics, dokáže potřebnou energii získávat z jízdy a brždění vozidla, díky čemuž snižuje emise CO₂e o 30 %. Vygenerovaná energie se ukládá do akumulátoru. Systém navíc snižuje opotřebovávání brzd a prodlužuje jejich životnost. Oproti běžnému řešení je i tišší.

Velká auta jsou ekologická

Z nedávné konference odborníků na logistiku v rokycanském Eurohubu vyplynulo, že nejúčinnější cesta k redukci uhlíkové stopy v logistice vede přes zvýšení efektivity přepravy. Například nákladní vozidlo cityliner  pojme 27 palet, a díky tomu proti běžnému nákladnímu 18 paletovému autu ušetří 35 % emisí uhlíku a jejich ekvivalentů, oproti běžné dodávce pak vyprodukuje o 63 % méně emisí na převezenou paletu. Několikanásobný návěs zvaný road train je o celých 61 % úspornější než běžný návěs, opět je to díky vyšší nákladové kapacitě. Ačkoli má „silniční vlak“ o 3 l/100 km vyšší spotřebu, oproti standardnímu návěsu v jednom směru průměrně naveze o 29 palet více.

Raben Group v Polsku ve spolupráci s Ikeou a Volvo Trucks provozuje flotilu elektrifikovaných kamiónů, vozidla se nabíjí elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Je třeba se zaměřit na vytíženost sítě

Ukazuje se tak, že maximální využití přepravních kapacit je v ochraně životního prostředí tou hlavní zbraní. To je v souladu se strategií Rabenu při budování sítě takzvaných Eurohubů, šestice logistických dep, která díky svému strategickému umístění efektivně propojují Evropu.

„Díky zavedení centrálního překladiště v rokycanském Eurohubu a změně mezidepových spojení se nám podařilo celkově ušetřit 5,5 % gramů emisí na paletu oproti původnímu řešení,“ uvedl Jakub Trnka, generální ředitel Raben Logistics Czech & Slovakia.. Zásadní roli sehrává také využívání systému výměnných nástaveb BDF.

Datum zveřejnění

17. 6.2024

Zdroj informací

Raben

Foto: Raben

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3146 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál