Servind

Scania Touring s plynovým pohonem

Scania Touring s plynovým pohonem

Společnost Scania uvádí LBG/LNG verze vozidla Scania Touring. Hnací ústrojí, které funguje na zemní plyn, bioplyn nebo jejich směs, umožňuje hladký přechod na bioplyn, takže představuje cirkulární a ekonomicky životaschopné řešení pro udržitelnost dnešní dálkové dopravy. 

Autobusy a autokary na plyn představují pro řadu dopravců velmi zajímavé řešení, které podporuje udržitelný rozvoj se zohledněním ekonomických aspektů.

Nová varianta se dodává s 13 l motorem na plyn, který má výkon 410 k (302 kW) a točivý moment 2000 N.m, a s účinností umožňující snížit náklady na palivo. Se standardně dodávanou nádrží má dojezd větší než 1000 km.

Ve stlačené formě se bioplyn již dlouho používá k pohonu městských a příměstských autobusů a Scania v tom vždy byla průkopníkem. V posledních letech umožnil technologický pokrok bioplyn ochlazovat a transformovat na kapalinu s vysokým obsahem energie LBG/LNG, což z něj dělá životaschopné řešení pro těžká komerční vozidla obsluhující dálkové trasy.

Bioplyn je bezfosilní a obnovitelné palivo, které z hlediska celého palivového cyklu („od zdroje ke kolu“) zajišťuje snížení emisí CO2 oproti naftě až o 90 % a poskytuje i další výhody z hlediska udržitelného rozvoje. Prostřednictvím lokální výroby paliv mohou města a obce vytvářet pracovní místa a řešit místní problémy s odpadem a při tom všem ještě zvýšit energetickou bezpečnost a vracet uhlík a živiny zpět do půdy.

Scania vyvíjí plynové motory už od začátku 20. století. Díky možnosti provozu na zemní plyn i bioplyn jde o ideální nástroj pro přechod k udržitelnějšímu bioplynu. Flexibilitu dále zvyšuje skutečnost, že tyto motory mohou běžet na zkapalněný i stlačený plyn a protože plynové motory Scania nepotřebují žádná aditiva, nejsou závislé na jejich dostupnosti.

Nová varianta pohonu pro vozidlo Scania Touring rozšiřuje současné portfolio plynových řešení společnosti Scania pro segment dálkové dopravy, které zahrnuje autobusy a autokary zkonstruované ve spolupráci s externími výrobci karosérií, jako například Scania Beulas DD LBG/LNG nebo vůz Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG, představený na loňském veletrhu Busworld.

Datum zveřejnění

18. 6.2024

Zdroj informací

Scania

Foto: Scania 

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2822 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál