Servind

Drivalia řeší servis klientských aut pomocí vyspělých online nástrojů

Drivalia řeší servis klientských aut pomocí vyspělých online nástrojů

„Řada řidičů se nemusí orientovat ve všech detailech, které s nimi přijímací technik v servisu řeší. Jejich pozice je proto složitá,“ říká Lubomír Och, technický ředitel leasingové společnosti Drivalia Lease Czech Republic.

Drivalia má vůči servisům úplně jiné postavení než běžní řidiči. V České republice působí bezmála 30 let a aktuálně tady provozuje přes 30 tisíc zákaznických vozidel. V oblasti správy firemních flotil u nás nikdo jiný takové zkušenosti nemá. Servis vozidel zajišťuje prostřednictvím sítě dodavatelů, do které zahrnuje jak prověřené autorizované opravce, tak osvědčené nezávislé partnery.

„Za dlouhá léta, kdy v oboru působíme, naše servisní síť vykrystalizovala do podoby, kdy ji máme vyladěnou. Pokrývá celou republiku. Náš systém je založen na individuálním přístupu. Pro každou flotilu dokážeme navrhnout takový způsob servisování vozidel, který ideálně odpovídá typu autoprovozu a současně zohledňuje konkrétní klientské požadavky ohledně rychlosti provedení servisu, regionální dostupnosti a podobně,“ konstatuje Lubomír Och.

Podle něj není jediným parametrem status servisu, tedy jestli je značkový, nebo nezávislý, klíčové je, jestli je schopný splnit vysoké nároky Drivalie a jejích zákazníků. Kvalitu služeb společnost sleduje pomocí zpětné vazby od klientů i dalšími nástroji. Dbá na to, aby všechny úkony prováděné na konkrétním voze byly opodstatněné. Před započetím prací schvaluje každou položku, v případě nejasností dokáže posoudit správnost navrhovaného postupu. Samozřejmostí je kontrola předložené kalkulace.

„Proces servisování vozidel je z velké části digitalizován. Náš tým školených odborníků má například k dispozici interní softwarový nástroj i veškerou dostupnou technickou dokumentací o všech výkonech předepsaných výrobci. Díky tomu víme, jaké úkony a kdy je třeba na vozidle udělat, které jsou naopak zbytné a kolik by to všechno mělo stát,“ vysvětluje Lubomír Och.

Jiný sofistikovaný online nástroj Drivalia využívá k odečítání servisních hlášení z jednotlivých vozidel v reálném čase. Na dálku „vidí“ kontrolky, které se ve vozech rozsvítí. Může pak klientům včas zorganizovat návštěvu servisu a předejít problémům.

„Dříve se nám čas od času stalo, že řidič tak dlouho otálel s návštěvou servisu, až vůz vypadnul ze záručního programu výrobce. To pak vedlo k úplně zbytečným výdajům. Teď už takovým situacím dokážeme předejít. Pro nás je podstatné, abychom zajistili bezpečný provoz vozidla, tedy abychom dokázali eliminovat předvídatelné závady, případně byli schopni rychle reagovat na již vzniklé poruchy. Absolvování předepsaných servisních prohlídek je pro to nezbytnou podmínkou,“ doplňuje Lubomír Och.

Nasazení moderních technologií je podle něj pro správu firemních flotil klíčové. Jen s jejich pomocí lze zajistit co nejekonomičtější a také nejbezpečnější provoz vozidel.

I proto má Lubomír Och jasnou odpověď na otázku, co má řidič udělat, když se chce problémům se servisováním vozidel vyhnout: „Poradil bych mu, aby si vzal auto na operativní leasing, a bude mít po starostech.“

Datum zveřejnění

24.6.2024

Zdroj informací

DRIVALIA

Foto: Drivalia

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2889 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál