Servind

VCHD Cargo jezdí na palivo HVO

VCHD Cargo jezdí na palivo HVO

Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo zahájila testování provozu své dálkové linky výhradně na „obnovitelné palivo“ HVO, hydrogenovanou naftu z obnovitelných zdrojů. Téměř 2000 km dlouhá dálková linka z Německa do Dánska a zpět jezdí 5x týdně s o 80 % nižšími emisemi než je tomu u konvenčního paliva.

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) je obnovitelné palivo vyrobené z použitých rostlinných olejů a živočišných tuků z potravinářského průmyslu nebo ze zbytků pocházejících ze zemědělství. Vyrábí se hydrogenačním procesem, který odstraní nečistoty a nežádoucí sloučeniny. HVO je kvalitní syntetické palivo a vyznačuje se nízkým obsahem síry. V porovnání s motorovou naftou má HVO lepší cetanové číslo, lepší spalování, menší tvorbu úsad a lepší možnosti dlouhodobého skladování, ale především se vyznačuje výrazně nižšími emisemi skleníkových plynů až o 70–90 %.

„Jsme si vědomi nároků, jaké na nás klade moderní společnost a mezinárodní snahy o ochranu klimatu, a hledáme cesty, jakým způsobem by se mohly nákladní přepravy realizovat v budoucnu. pro dálkové přepravy do tisíce kilometrů vzdálených destinací prozatím na trhu není vyspělá sériový technologie, nicméně využití spalovacích motorů se stoprocentním biopalivem by mohlo být jedním z řešení. Proto jsme se rozhodli palivo HVO vyzkoušet,“ říká Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo.

Linka testující HVO míří do Dánska a zpět a společnost ji vybrala cíleně z důvodu vysoké density sítě čerpacích stanic s HVO, kterými se skandinávské země vyznačují. Prozatímní výsledky HVO paliva na dálkové lince VCHD Cargo ukazují, že HVO je rovnocennou udržitelnou variantou k běžné naftě, nemění jízdní vlastnosti vozidla a především je možností, jak snížit uhlíkovou stopu nákladních přeprav bez nutnosti přecházet na alternativní pohony. Nevýhodou je nedostatek čerpacích stanic.

„Naše zkušenosti ukazují kolísání ve spotřebě a vozidla tak mohou ve srovnání s naftou vykazovat vyšší spotřebu. O něco vyšší cena a spotřeba HVO však stále představuje násobně levnější variantu, než by tomu bylo u kamionu na elektropohon, a zároveň přináší zásadní benefit ve formě nižších emisí. Z našeho pohledu se v současné době jedná o jediné rozumné nízkoemisní řešení pro mezinárodní dálkovou přepravu, kde se vozidla téměř nezastaví. Navíc díky spolupráci s dodavatelem paliva, který nabízí výborný reporting a další přidané služby, můžeme našim zákazníkům v číslech a na certifikátech doložit skutečné benefity zelených přeprav,“ uzavírá Petr Kozel.

Datum zveřejnění

27. 6.2024

Zdroj informací

VCHD Cargo

Foto: VCHD Cargo

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2677 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál