Společnost Continental se v žebříčku největších globálních dodavatelů magazínu Automotive News pro rok 2023 umístila na 8. místě. Jenže v automobilovém průmyslu se již delší dobu potýká s nízkou ziskovostí. Je pod tlakem aby snižovala náklady a zároveň musí investovat do nových technologií, protože odvětví přechází na softwarově definovaná elektrická vozidla. Continental proto realizuje reorganizaci své automobilové jednotky, včetně zrušení více než 7000 pracovních míst po celém světě a uzavření některých závodů. Slábnoucí divize automobilových dodávek byla loni poprvé po letech v zisku, ale v prvním čtvrtletí roku 2024 se znovu dostala do červených čísel.
Nyní společnost Continental podrobně zkoumá možnost oddělení své automobilové divize a její následné uvedení na frankfurtskou burzu. Jako odůvodnění společnost uvedla klesající objem prodeje, složitá jednání o ceně se zákazníky a opožděné uvedení produktů na trh. Ziskový obchod s pneumatikami a plasty a Conti Tech by zůstaly u skupiny Continental. Akcionáři by se tak stali vlastníky dvou samostatných společností.
Divize Automotive je od roku 2022 právně nezávislá. Loni dosáhla tržby 20,3 miliardy eur se 100 000 zaměstnanci. Z hlediska tržeb a zaměstnanců jde o největší divizi Conti. Kromě brzd, komfortních doplňků, senzorů a displejů má také velké softwarové oddělení a odborné znalosti v oblasti autonomního řízení.
„Na pozadí rostoucí dynamiky trhu v automobilovém sektoru se představenstvo společnosti Continental rozhodlo podrobněji prozkoumat vyčlenění automobilových divizí. Cílem oddělení by bylo plně využít hodnotu a potenciál růstu dvou samostatných skupin. Rozhodnutí by mělo padnout do konce roku,“ uvádí společnost.
„Cílem je zvýšit konkurenční příležitosti, agilitu a transparentnost,“ dodal předseda dozorčí rady Wolfgang Reitzle. Reitzle je vnímán jako hybatel rozdělení. Oznámení Continentalu bylo na akciových trzích dobře přijato.
Po vyčlenění by byly zbývající divize Continental Tire a Conti Tech na zhruba stejné úrovni z hlediska tržeb a počtu zaměstnanců. V obou divizích pracuje 100 000 lidí. Tržby v divizi pneumatik loni činily 14,0 miliardy eur a v divizi plastů 6,8 miliardy eur.
„V posledních několika měsících se trhy a naši zákazníci vyvíjeli velmi dynamicky, zejména v automobilovém průmyslu. Prudce kolísající vývoj regionálních trhů a softwarově řízená technologická transformace budou v budoucnu vyžadovat ještě větší flexibilitu a podnikatelskou svobodu v souvislosti s technologickou transformací automobilového průmyslu založenou na softwaru. V této souvislosti usilujeme o rozdělení společnosti Continental na dvě nezávislé společnosti.“ řekl generální ředitel Conti Nikolai Setzer.
Dozorčí rada by měla o odštěpení rozhodnout ve čtvrtém čtvrtletí. Pokud valná hromada v dubnu 2025 rozdělení schválí, mohlo by být rozdělení dokončeno do konce příštího roku.
6. 8. 2024
Infineon
Foto: Infineon