Jak uvádí Spolkový úřad pro motorovou dopravu KBA v roce 2023 v Německu téměř každý pátý vůz neprošel pravidelnou technickou kontrolou. Konkrétně 19,2 % vozidel mělo významné závady, dalších 13,1 % vozidel mělo drobné závady a na dvě třetiny (67,8 %) nebyly žádné stížnosti.
Většina zjištěných závad byla v kategorii „významné závady“. Mohlo jít například o příliš sjeté pneumatiky nebo jednostranně fungující brzdy. Nebezpečné závady, jako opotřebené brzdy nebo chybějící uzávěr palivové nádrže, mělo jen 0,5 % vozů a 0,05 % bylo nebezpečných pro jízdu – to je například případ vadných brzdových nebo řídicích systémů.
Nejčastější závadou byly problémy se světlomety a elektronikou, které se našly u 24,7 % aut. Za nimi byly závady v oblastech náprav, kol, pneumatik a odpružení, závady na brzdovém systému a znečištění životního prostředí.
Zjištěná míra závad je však nižší než v roce 2022. KBA tehdy hlásil nedostatky u 20,7 % vozidel. Méně často také byly zjištěny i nebezpečné závady a závady znamenající dopravní nebezpečnost. Podle KBA jsou však údaje za dva roky srovnatelné jen omezeně, protože došlo ke změně zpracování zdrojů dat. Aktuálně tedy není jasné, zda byly loni zkoumané vozy skutečně v lepším stavu, nebo šlo jen o statistický efekt.
Motocykly byly při technických kontrolách ve výrazně lepší kondici - neuspělo pouze 6,9 % z nich.
6. 8. 2024
KBA
Foto: GTÜ