První tahač s elektrickým pohonem pořídil DB Schenker loni v létě. Po pozitivních zkušenostech s modelem Volvo FM Electric se logistická společnost rozhodla zakoupit další tři elektrická vozidla, tentokrát model FH Aero Electric se šesti akumulátory o celkové kapacitě 540 kWh.
Volvo FH má vyšší kabinu pro pohodlnější a delší jízdy a Aero znamená aerodynamický tvar zlepšující ekonomiku provozu na delších trasách.
První elektrické Volvo již více než rok slouží jako „shuttle“ mezi distribučním centrem DB Schenker v Blučině a nedalekým výrobním závodem významného high-tech zákazníka. Nová vozidla budou nasazena na pravidelné zahraniční trase o délce 260 km do Maďarska.
„Nabíjecí stanice jsou na našich terminálech v Brně, ve Valašské Meziříčí a v Bratislavě, ale také budeme využívat veřejné rychlonabíjecí stanice na trase, primárně v Trnavě. Řidiči si mohou snadno plánovat svůj denní výkon tak, aby během dobíjení zároveň využili čas na povinnou přestávku,“ prozrazuje Petra Sůvová, manažerka provozu přímých přeprav DB Schenker pro Česko a Slovensko. Vozidla budou jezdit v denním režimu, takže přes noc se budou nabíjet v areálech DB Schenker a na trase se dobijí do plné úrovně na rychlonabíjecích stanicích, kde doba dobití nepřesáhne 60 minut.
Kromě elektrických tahačů Volvo provozuje DB Schenker v Česku a na Slovensku také elektrické dodávky. Na obou trzích se navíc testují další elektrické tahače, které by mohly elektrifikovaný vozový park společnosti doplnit v příštím roce.
29. 11. 2024
DB Schenker
Foto: DB Schenker