Servind

Kia zahájila předprodej modelu PV5 Užitková verze

Kia zahájila předprodej modelu PV5 Užitková verze

Společnost Kia Czech oznámila specifikace a ceny modelu Kia PV5 Užitková verze, přičemž předobjednávky prvního čistě elektrického užitkového vozidla značky byly spuštěny. Pro český trh je PV5 Užitková verze zpočátku k dispozici pouze ve výbavě L2H1, přičemž další budou následovat.

V České republice bude Kia PV5 Užitková verze postupně nabízena ve dvou délkách, dvou výškách, se dvěma variantami akumulátorů a třemi stupni výbavy v závislosti na typu karoserie. K dispozici budou tři hlavní typy užitkových karoserií: Užitková verze, Combi Van verze, Podvozková verze.

Vozidla PBV (Platform Beyond Vehicle) jsou postavena na speciálně vyvinuté modulární elektrické skateboardové platformě E-GMP.S, která umožňuje nebývalé množství verzí a typů karoserie. Kia zpočátku plánuje uvedení modelu PV5. V příštích letech má v plánu uvést na trh kompaktní PV1 a větší PV7 a PV9. Pro výrobu těchto modulárních užitkových vozidel Kia v Jižní Koreji vybudovala nejmodernější závod EVO Plant specializovaný na výrobu PBV s flexibilním výrobním procesem.

PV5 je navržen aby jeho hlavní užitkové varianty - Užitková verze, Combi Van nebo Podvozková verze - plně vyhoví různým firemním požadavkům, kde upřednostňují objem nákladu a pracovní zatížení. Díky plně platformě E-GMP.S nabízí PV5 nejlepší nízkou výšku nákladového prostoru ve své třídě - vzadu 419 mm od země. Průměr otáčení 10,8 m umožňuje mimořádné manévrovací schopnosti.

Kia PV5 Užitková verze je v České republice nabízena se standardním dojezdem s akumulátorem 51,5 kWh nebo se 71,2 kWh a prodlouženým dojezdem až 397 km. Všechny varianty umožňují rychlé dobíjení výkonem 150 kW. Lehčí akumulátor 51,5 kWh je kombinován s elektromotorem s výkonem 89,4 kW, který pohání přední kola. Verze s prodlouženým dojezdem má trakční elektromotor s výkonem 120 kW. Obě varianty mají točivý moment 250 N.m.

V kabině jsou dvě látková sedadla. Řidič má 7,5“ digitální přístrojový displej a uprostřed je 12,9“ dotykový displej s operačním systémem Android Automotive OS.

Objem nákladového prostoru 4,4 m3 u verze L2H1 umožňuje uložení dvou standardních europalet. Maximální užitečné zatížení je 790 kg u akumulátoru se standardním dojezdem, zatímco akumulátor s prodlouženým dojezdem má užitečné zatížení 690 kg. Objem nákladového prostoru se později zvětší na 5,1 m3 u modelu L2H2 nebo se zmenší na 4,0 m3 u modelu L1H1.

PV5 Užitková verze se standardně dodává jako třídveřový vůz se dvěma dveřmi do kabiny a jedněmi posuvnými na straně spolujezdce pro přístup do nákladového prostoru. Za příplatek lze přidat posuvné dveře na straně řidiče. Všechny varianty jsou vybaveny dělenými zadními dveřmi. Zákazníkům bude k dispozici řada příslušenství, včetně regálů, podlah a dalších bezpečnostních prvků.

Ceny začínají na 797 504 Kč bez DPH za základní verzi se standardním dojezdem (51,5 kWh) a 880 149 Kč s prodlouženým dojezdem. Na všechny varianty modelu Kia PV5 se standardně vztahuje tovární záruka Kia 7 let/150 000 km, v případě akumulátoru je záruka v délce trvání 8 let/160 000 km.

Zatímco osobní varianty budou k dispozici u všech prodejců Kia v ČR, užitkové verze bude Kia Czech od letošního roku prodávat prostřednictvím specializované prodejní sítě dealerů v Praze a Brně. První dodávky zákazníkům v České republice budou zahájeny v průběhu posledního čtvrtletí roku 2025.

Ceny dalších variant PV5 Užitková verze, Combi Van verze a Podvozková verze, budou zveřejněny později.

Datum zveřejnění

05 06. 2025

Zdroj informací

Kia

Foto: Kia

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Naše Projekty - Oldtimer

Oldtimer< /

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3114 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál