Servind

Nový radarový senzor SoC od Bosch

Nový radarový senzor SoC od Bosch

S vlastním radarovým senzorem je Bosch prvním dodavatelem úrovně Tier 1 na světě, který prorazil cestu k novému řešení a vyvinul a vyrobil celý produkt ve vlastní režii.. Zvláštností tohoto senzoru je výpočetní čip speciálně vyvinutý společností Bosch – tzv. SoC – který kombinuje vysoký výpočetní výkon s co nejmenšími rozměry.

Radarový senzor zapadá do nově navrženého modulárního systému Bosch pro asistované a automatizované řízení: Produktová řada Bosch ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) vytváří flexibilní modulární systém pro asistované řízení. Nabízí ekosystém softwaru, senzorů a služeb jakož i příslušné výkonné počítače. Bosch začne produkty ADAS vybavovat první automobily v Číně od poloviny roku 2025.

Pro novou generaci svého radarového senzoru vyvinul a vyrobil Bosch všechny klíčové prvky interně, včetně výpočetního čipu SoC. Nový radarový senzor Bosch využívá technologii RF CMOS, která umožňuje efektivní integraci vysokofrekvenčních a digitálních obvodů na jediném čipu. Struktura tranzistorů o velikosti pouhých 22 nanometrů činí čip mimořádně výkonným a efektivním i přes jeho malý rozměr.

Bosch je prvním dodavatelem úrovně Tier 1 na trhu, který tuto technologii zavádí do sériové výroby.

Víceúčelová kamera nové generace

S tím, jak roste podíl na trhu s pokročilými funkcemi pro asistované řízení v nižších cenových třídách nabývají na významu vysoce výkonná a zároveň cenově dostupná kamerová řešení.

Nová víceúčelová kamera od společnosti Bosch umožňuje funkce asistovaného řízení a parkování (až do úrovně SAE 2) už pro základní třídu. Sériová výroba je naplánována na rok 2026, nejprve pro čínský trh. Vlastní modul optického zpracování obrazu v nové generaci kamery Bosch zajišťuje optimální ostrost a přesnost po celou dobu životnosti produktu, a to i při výrazně kolísajících teplotách. Kamera je mimořádně odolná a po celou dobu provozu si udržuje stabilní funkční výkon.

S 8megapixelovým obrazovým senzorem, horizontálním zorným polem 120 stupňů a detekčním rozsahem až 300 m kamera umožňuje bezpečnostní a komfortní funkce pro asistované řízení. Patří mezi ně adaptivní tempomat a regulace vzdálenosti, nouzové brzdění v rámci vlastního pruhu, udržování v jízdním pruhu v městském provozu a detekce a zastavení na červenou.

Nová víceúčelová kamera je centrálním rozhraním pro fúzi různých senzorových dat. To znamená, že kamera kombinuje data ze svého vlastního obrazového senzoru, a navíc až z pěti radarů a dalších senzorů, jako jsou kamery pro sledování řidiče nebo vnitřní senzory. Tento integrovaný přístup umožňuje výrobcům vozidel spolehlivě splnit povinné předpisy pro asistenční systémy řidiče (například General Safety Regulation), zvýšit bezpečnost jízdy a podpořit řidiče na dálnici (například asistovanou změnou jízdního pruhu).

Bezpečná lokalizace ve všech jízdních situacích

Pro asistované a automatizované řízení je zásadní, aby se vozidla dokázala vždy přesně a bezpečně lokalizovat. I za obtížných podmínek s omezenou viditelností, při absenci značení jízdních pruhů nebo při výpadku signálu globálního navigačního satelitního systému (GNSS) – například při jízdě tunelem – je nezbytné, aby bylo možné polohu vozidla spolehlivě určit. Pouze tak lze zaručit vysokou úroveň funkční dostupnosti.

Na největším automobilovém veletrhu v Číně Bosch poprvé představil novou generaci své vysoce výkonné inerciální měřicí jednotky IMU, která byla speciálně navržena pro aplikace ADAS a dynamiky vozidla.

Vozidla se při brzdění naklánějí (pitch), při jízdě zatáčkou se naklánějí do strany (roll) nebo se vychylují (swerve). Kromě těchto pohybů měří jednotka inerciálních senzorů také vertikální, podélné a příčné zrychlení vozidla. Z těchto údajů lze přesně vypočítat relativní změnu polohy vozidla, což umožňuje udržet původně plánovanou trasu s minimální odchylkou.

Díky různým produktovým variantám nabízí Bosch vysokou míru škálovatelnosti od cenově výhodné varianty pro základní segment asistovaného řízení až po vysoce výkonný senzor pro automatizované řízení až do úrovně SAE 4. Bosch využívá senzorové moduly vyráběné ve vlastních výrobních závodech. Kromě hlubokého systémového porozumění čerpá také z rozsáhlých zkušeností z více než tří desetiletí vývoje těchto inerciálních senzorů.

Datum zveřejnění

09 06. 2025

Zdroj informací

Bosch

Foto: Bosch

Fotogalerie

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

Naše Projekty - Oldtimer

Oldtimer< /

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3288 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál