
Ford Pro uvádí plug-in hybridní pickup Ranger PHEV s možností jízdy pouze na elektrický pohon.
Nová pohonná jednotka PHEV 2,3 kombinuje zážehový motor Ford EcoBoost 2,3 l a desetistupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh. Výsledný točivý moment 690 N.m je nejvyšší ze všech verzí Rangeru a s výkonem 205 kW (279 k) má vyšší výkon než turbodiesel 3,0 l V6. Umožňuje dojezd s elektrickým pohonem 45 km. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách. Zákazníci mohou využít rekuperační brzdění a okamžitý točivý moment při tažení, převozu těžšího nákladu nebo zdolávání náročných terénních úseků.
Provozovatelé Rangeru PHEV mohou využít užitečné zatížení až 1 t a táhnout až 3500 kg při schopnosti jízdy v terénu, kterou zaručuje systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Plug In zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard, která zákazníkům umožňuje napájet nářadí o výkonu až 6,9 kW přímo z vestavěného akumulátoru bez potřeby generátoru. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW. Dá se předpokládat, že právě tato funkce bude pro uživatele tohoto vozu významnější předností než možnost ujet pár kilometrů s elektrickým pohonem.
Ford Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025.
08.12. 2025
Ford Pro
Foto: Ford Pro a V. Rybecký