Servind

Vánoční sezóna v DIY logistice

Vánoční sezóna v DIY logistice

V segmentu DIY (dům, dílna, zahrada) dochází v posledních letech k zásadním změnám, které výrazně ovlivňují podobu dodavatelských řetězců. Mění se chování koncových zákazníků i sortiment.

Dřív před Vánocemi dominoval sortiment určený pro kutily a zahrádkáře. Dnes ale zákazníci v hobby marketech nakupují vysoce sezónní kategorie spotřebního zboží jako například vánoční dekorace, světelné řetězy nebo živé rostliny, zatímco vybavení dílny v tomto období ustupuje do pozadí. Jedním z nejvýraznějších trendů je také prudký nárůst dropshipmentu – ten v České republice meziročně vzrostl o více než 30 %.

Důležitým faktorem je také rostoucí tlak na rychlost dodání a široký sortiment. Zákazníci očekávají dostupnost zboží v marketu či doručení v řádu několika málo dnů. Pokud tato možnost k dispozici není, bez váhání volí jiného dodavatele.

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic proto dále posiluje a rozvíjí své specializované oborové řešení Dachser DIY Logistics, které zajišťuje kvalitní a transparentní logistiku pro celý tento sektor pro kutily, zahrádkáře, stavebníky, řemeslníky a tzv. home improvement.

Dropshipment – B2C služba pro objemné zásilky

To se také projevuje v raketově narůstající poptávce po dropshipmentu – způsobu distribuce, kdy je zboží dodáváno přímo od výrobce ke koncovému zákazníkovi aniž by procházelo skladem DIY marketu. Často se využívá pro velké a těžké produkty, jako jsou například nábytek, stavební materiál nebo zahradní technika.

„V České republice odhadujeme nárůst dropshipmentu v segmentu DIY za poslední rok o více než 30 %. To klade na logistiku pro tento segment velmi vysoké nároky,“ vysvětluje obchodní ředitel Dachser Czech Republic Ing. Jan Polter.

Dachser DIY Logistics – komplexní řešení pro dům, zahradu a domácí kutily

Dachser poskytuje DIY segmentu specializované oborové řešení Dachser DIY Logistics, které nabízí komplexní pokrytí celého dodavatelského řetězce jak pro B2B, tak pro B2C zásilky. Je postavené na kombinaci mezinárodní přepravní sítě, lokálních odborníků a digitálních nástrojů, které umožňují hladký tok zboží od dodavatele až na prodejnu i ke koncovému zákazníkovi. Zajišťuje propojení nákupní logistiky, skladování, služeb s přidanou hodnotou, distribuce i in-store aktivit na jednotlivých trzích. Každý den takto společnost zásobuje přibližně 18 000 DIY marketů, zahradních center a specializovaných obchodů z tohoto segmentu napříč Evropou.

„DIY segment prochází dynamickou změnou. Sezónní zboží a dropshipment zásadně mění strukturu předvánoční logistiky, která je dnes rychlejší a flexibilnější než kdy dřív. Abychom tuto proměnu podpořili, neustále rozvíjíme naše oborové řešení Dachser DIY Logistics, které kombinuje špičkovou logistickou síť, digitální technologie a dlouholeté know-how. Díky tomu pomáháme výrobcům i prodejcům zvládnout sezónní špičky i rychle rostoucí požadavky koncových zákazníků,“ doplňuje Ing. Petr Chalupný, Project Manager Dachser Corporate Solutions ve společnosti Dachser Czech Republic.

Datum zveřejnění

08.12. 2025

Zdroj informací

Dachser

Foto: Dachser

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.4001 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál