Servind

Martin Jahn nadále presidentem AutoSAP

Martin Jahn nadále presidentem AutoSAP

Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu, která se letos konala ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi, znovu potvrdila stabilitu a kontinuitu vedení nejvýznamnějšího průmyslového odvětví v České republice. Členové Sdružení znovu zvolili Martina Jahna presidentem AutoSAP.

Martin Jahn, znovuzvolený prezident Sdružení automobilového průmyslu, uvedl: „Silný mandát beru jako závazek dále posilovat konkurenceschopnost českého autoprůmyslu. Letos jsme rostli v produkci, firmy dosáhly výborných výsledků a sektor opakovaně potvrdil svoji odolnost. Budu i nadále prosazovat realistické klimatické cíle, dokončení normy Euro 7, ale také dostupnější energie, menší administrativu a lepší přístup k zahraničním pracovníkům. Důležité je pro mě i posílení oblasti výzkumu a technického vývoje. V příštím roce nás čeká řada trvajících výzev – tlak čínské konkurence, rozpor mezi legislativní a tržní realitou CO2 a obchodní napětí mezi USA a Čínou. Český autoprůmysl má však jasnou strategii, na které budeme společně dál stavět a navážeme na dosavadní úspěchy.“

Volby orgánů Sdružení automobilového průmyslu

Kromě opětovného zvolení Martina Jahna presidentem Sdružení byli do orgánů AutoSAP zvoleni i další členové. Nově zvoleným členem představenstva se stal Petr Michník ze společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech. Post člena představenstva obhájil Jiří Socha ze společnosti TÜV SÜD Czech. Do dozorčí rady byli znovuzvoleni Ivo Juřička ze společnosti Ferona a Tomáš Pavlík ze společnosti QPAG. Po několika letech působení v představenstvu se s touto rolí rozloučil Petr Ostrý ze společnosti Agados, kterému členové Sdružení poděkovali za jeho dlouholetou práci a významný přínos.

Diskuse ohledně priorit nové vlády

Jedním z hlavních bodů programu bylo vystoupení Karla Havlíčka, místopředsedy hnutí ANO a nominanta na ministra průmyslu a obchodu, který představil hlavní priority průmyslové politiky budoucí vlády. Zdůraznil, že hospodářský růst musí vycházet z privátního sektoru, zatímco úlohou státu je vytvářet stabilní, férové a předvídatelné podmínky pro podnikání.

Mezi klíčové oblasti Karel Havlíček zařadil energetiku, dopravu, vzdělávání, surovinovou bezpečnost a obranný sektor. V oblasti energetiky akcentoval nutnost rychlého snížení regulované složky ceny elektřiny, modernizaci sítí, rozvoj jaderné energetiky a úpravy systému emisních povolenek, které dnes výrazně zvyšují náklady průmyslu. Pozornost věnoval také zlepšení investičního prostředí prostřednictvím daňových nástrojů namísto dotací, podpoře výzkumu a vývoje, posílení technického a duálního vzdělávání, rychlejšímu zaměstnávání zahraničních pracovníků a zjednodušení stavebního řízení.

Umělá inteligence a spolupráce průmyslu s akademickou sférou

Silný ohlas zaznamenalo vystoupení Michala Pěchoučka, budoucího rektora Českého vysokého učení technického v Praze, který se zaměřil na rychlý rozvoj umělé inteligence a její dopady na digitální transformaci průmyslu. Upozornil, že AI se stává klíčovým faktorem produktivity a konkurenceschopnosti firem. Zároveň však přináší nová bezpečnostní rizika, zejména v oblasti kybernetických hrozeb.

Michal Pěchouček zdůraznil, že Česká republika má významný potenciál využít umělou inteligenci v oblastech, jako jsou výroba, kyberbezpečnost, zdravotnictví či obranný průmysl, a rozvíjet zde specializovaná, mezinárodně uplatnitelná řešení. K naplnění tohoto potenciálu je zásadní užší a systematická spolupráce průmyslu s vysokými školami, a to prostřednictvím společného výzkumu, průmyslových doktorátů a podpory vzniku technologických startupů, které mohou urychlit digitální transformaci českého průmyslu.

From Czech Republic to Tech Republic

Na témata konkurenceschopnosti, vzdělávání a technologické transformace navázalo vystoupení Tomáše Práška ze společnosti Škoda Auto, který představil iniciativu From Czech Republic to Tech Republic. Projekt reaguje na dlouhodobý nedostatek technicky vzdělaných pracovníků a usiluje o systematickou podporu technického vzdělávání již na základních a středních školách. Cílem iniciativy je rozvíjet technickou a technologickou gramotnost mladé generace, posílit zájem o technické obory a vytvořit tak nezbytný lidský základ pro budoucí inovace, digitální transformaci a dlouhodobou konkurenceschopnost českého průmyslu.

Řady členů AutoSAP se v roce 2025 rozšířily

Součástí valné hromady bylo také představení nových členů Sdružení automobilového průmyslu. AutoSAP s radostí přivítal společnosti Adastra, ADMASYS CZ, AutoForm Engineering Czech Republic, BMW Czech Republic, Dassault Systemes Czech Republic, Detail CZ, Kistler Eastern Europe a Okula Nýrsko. Rozšíření členské základny potvrzuje rostoucí atraktivitu Sdružení a jeho roli jako platformy propojující výrobní firmy, technologické dodavatele i poskytovatele špičkových průmyslových řešení.

 

Datum zveřejnění

15.12. 2025

Zdroj informací

AutoSAP

Foto: AutoSAP

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.3763 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál