Allianz začíná nabízet povinné ručení podle počtu najetých kilometrů. Žádný čip, který by řidiče neustále sledoval, ale do auta nepřijde. Jako důkaz postačí fotografie tachometru nebo návštěva na pobočce. Novinka se týká i havarijního pojištění.
Čím kratší dobu trávíte na silnicích, tím menšímu riziku se vystavujete. Tři čtvrtiny českých řidičů nenajezdí ročně více než 15 000 km. Allianz proto přichází s revolucí v autopojištění, když sazby začne počítat podle ujetých kilometrů. Považuje to za férový přístup k motoristům. Nenamontuje jim přitom do vozů žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování nejsou na místě.
V ČR je hodně řidičů, kteří jezdí málo, ale pojišťovnám platí, jako kdyby každý rok objeli půl Evropy. Nízká sazba povinného ručení v Allianz přitom předpokládá pouhé nahlášení stavu tachometru. Pro řidiče s nájezdem menším než 10 000 km za rok bude mít Allianz od října nejlevnější povinné ručení včetně pojištění skel i havarijní pojištění v ČR.
„Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Jak to bude fungovat? Podobně jako u plynu nebo elektřiny. Variantu podle odhadu ročně ujetých kilometrů si v novém povinném ručení nastaví každý řidič hned na počátku sám a podle ročního zúčtování pak na ní buď nebude nic měnit, nebo mu Allianz peníze vrátí, pokud najede méně, či pojišťovně doplatí, protože toho najezdí víc. Dokladem bude fotografie tachometru nebo návštěva pobočky.
I u tohoto typu pojištění se jistě najdou lidé, kteří se neubrání myšlence, zda by požadované údaje nešlo nějak zfalšovat. Také na to ale pojišťovna myslela a předem možné podvodníky varuje. „Na pokusy o podvod jsme připraveni. Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké,“ tvrdí ředitel oddělení právního a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman.
Allianz má například k dispozici údaje od firmy Cebia, která se zabývá prověřováním původu a historie vozidel, a také velmi pokročilý software na analýzu fotografií. Do její databanky se sbíhají informace z dvou tisíc míst a údaj o stavu tachometru patří k těm základním. Pro Allianz však bude jediným, který ji bude zajímat.
Řidiči, kteří pravidelně nejezdí na daleké cesty, ale třeba jenom o víkendu na chalupu, na nákup či k příbuzným, na svém novém povinném ručení bezpochyby ušetří a servis jim zůstane na stále stejně vysoké úrovni.
30.9.2016
Allianz
Vladimír Rybecký