Nové Audi A8 dokáže uspokojit mnohostranné a často i protichůdné požadavky. Díky aktivnímu podvozku poslouží zákazníkům s orientací na komfort jako limuzína s řidičem, plavně překonávající všechny nerovnosti. Vášniví řidiči však zažijí při řízení jízdní vlastnosti sportovního vozu. Tuto variabilitu umožňuje nový aktivní podvozek na základě poprvé použité hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Nové Audi A8 oslavilo světovou premiéru 11. července na akci Audi Summit v Barceloně.
Nově koncipovaný aktivní podvozek modelu Audi A8 je zcela aktivní systém odpružení s elektromechanickým ovládáním, který individuálně přizpůsobuje odpružení a tlumení každého kola stavu vozovky. Ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.
Luxusní limuzína rozpoznává díky přední kameře s předstihem nerovnosti vozovky a předvídavě upravuje nastavení aktivního podvozku. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí značkou Audi vyvinutá předvídavá funkce správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti. Tento komplexní proces trvá jen několik milisekund. Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu.
Řídicí jednotka podvozku EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) zpracovává informace o vozovce a precizně ovládá veškeré komponenty podvozku téměř v reálném čase. Inovativní koncept podvozku zaručuje zcela nový zážitek z jízdy ve spolupráci se vzduchovým odpružením, které bylo pro nový model A8 zdokonaleno. Navzdory vysoké úrovni komfortu se nová luxusní limuzína vyznačuje mimořádnou jízdní stabilitou i při dynamické jízdě.
Aktivní podvozek cíleně potlačuje na minimum naklánění karoserie jak při průjezdu zatáčkou, tak i při brzdění nebo zrychlování. Zákazník díky tomu může prožívat podmanivou jízdu s mimořádnou ovladatelností a jízdní dynamikou, nebo na sedadle vpravo vzadu v klidu pracovat.
Nová kombinace dynamického řízení a řízení zadních kol řeší jako dynamické řízení všech kol konflikt cílů mezi agilitou a stabilitou. Reakce vozidla na natočení volantu jsou sportovně bezprostřední při současném zachování vysoké úrovně jízdní stability. Citlivost řízení lze nastavit v širokém rozsahu od komfortního nastavení až po intenzivní zpětnou vazbu. Audi A8 má menší průměr otáčení než model A4.
Ve spojení s bezpečnostním systémem Audi pre sense 360° přináší aktivní podvozek nového modelu Audi A8 enormní zlepšení pasivní bezpečnosti. Systém používá senzory, které jsou síťově propojené s centrální řídicí jednotkou asistenčních systémů zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), k rozpoznávání rizika kolize s překážkami v okolí vozidla. Při hrozícím bočním nárazu rychlostí více než 25 km/h zdvihnou akční členy podvozku karoserii na ohrožené straně během půl sekundy až o 80 milimetrů. Díky tomu působí největší část nárazových sil na nejvíce odolné části luxusní limuzíny, jako jsou boční prahy a struktura podlahy. Zatížení cestujících se tím sníží až o 50 procent v porovnání s bočním nárazem bez zvýšení karoserie.
12.7.2017
Audi