LIQUI MOLY uvádí na trh speciální olej Special Tec DX1, který potřebují nové benzinové motory značek Opel, Vauxhall a General Motors. Kromě obvyklých úloh motorového oleje – mazání, čištění, chlazení a chránění před korozí – řeší tento olej ještě jeden speciální problém.
Některé downsizing motory, ale také některé větší vysokokompresní motory s přímým vstřikováním trpí zvýšeným rizikem předčasného zapalování při nízkých otáčkách (LSPI – low speed pre-ignition). Směs benzinu se vzduchem se při něm sama od sebe zapaluje ve spalovací komoře ještě před vznikem zápalné jiskry. To může vést ke klepání motoru, a v důsledku toho i k vážnému poškození motoru. Tento fenomén ještě není tak úplně pochopený. Znečištění uvnitř motoru hraje také svou roli stejně jako špatná kvalita pohonné látky. A zjistilo se, že toto riziko se dá snížit pomocí speciálního motorového oleje. Proto značky Opel, Vauxhall a General Motors přikazují pro určité modely používání takového oleje.
Takovým speciálním olejem je LIQUI MOLY Special Tec DX1. Splňuje normu Dexos 1 Generation 2 společnosti General Motors. Také další výrobci aut, jako Chrysler, Ford, Kia, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan a Toyota, požadují pro některé ze svých modelů olej s těmito vlastnostmi. Olej Special Tec DX1 je vhodný výhradně pro určité benzinové motory a nesmí se používat v dieselových motorech.
Jedná se o speciální olej, který u některých motorů předchází problémům se zapalováním – a to ukazuje, že motorové oleje v dnešní době dávno nejsou libovolně zaměnitelnými mazivy, ale vysoce specializovanými, tekutými náhradními díly, které se musejí přesně hodit pro daný motor.
16.11.2017
LIQUI MOLY