Společnost Ford Motor Company oznamuje prodloužení výroby supersportovního modelu Ford GT přibližně o dva roky. Jde o reakci na neslábnoucí poptávku.
Ford dodá zákazníkům po celém světě přibližně 1 350 Fordů GT. Na vybraných trzích se 8. listopadu na jeden měsíc znovu otevře příjem žádostí zájemcům, kteří se chtějí zařadit do exkluzivní skupiny majitelů Fordu GT.
Zájemci budou opět podávat žádosti přes formulář na FordGT.com. Úspěšné žadatele poté kontaktuje služba Ford GT Concierge Service, která je provede procesem nákupu a individualizace vozu.
„Odezva na Ford GT je bezprecedentní, poptávka převyšuje nabídku v poměru šest ku jedné,“ řekl Hermann Salenbauch, ředitel Ford Performance. „Prodloužením výroby Fordu GT po omezenou dobu budeme moci zachovat exkluzivitu tohoto extrémně atraktivního supersportu a zároveň nabídnout jeho vlastnictví většímu počtu zákazníků. V Evropě si svůj na míru sestavený vůz již převzalo 80 zákazníků.“
Původně Ford oznámil, že za čtyři roky vyrobí 1 000 kusů. Výroba Fordu GT začala v prosinci 2016. Vůz je poháněn přeplňovaným motorem 3.5 EcoBoost V6. Pyšní se konstrukcí z uhlíkových vláken, aktivní aerodynamikou a nejvyšší rychlostí 347 km/h.
Společnost nedávno rovněž oznámila novou limitovanou edici Ford GT Heritage Edition, která připomíná 50. výročí vítězství Fordu GT40 v závodě 24 hodin Le Mans z let 1968 a 1969 speciálním zbarvením Gulf Oil.
Vozy pro nové úspěšné žadatele z Evropy se budou vyrábět v kalendářních letech 2020 až 2022.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
* Ford GT má spotřebu paliva od 14,9 l/100 km a emise CO2 od 349,6 g/km CO2
28.10.2018
Ford