Nový Ford Transit usnadní práci za šera, které teď, v zimě, nastává velice brzy. Je totiž vybaven výkonným LED světlem, které osvětluje prostor za zádí vozu.
Světlo je namontováno nad zadními dveřmi a zapíná se spínačem umístěným na vnitřní straně dveří. Řemeslníci ho mohou využít nejen při nakládce a vykládce zboží, ale například i při práci s nářadím, musí-li pracovat venku po setmění. Světlo zhasne automaticky, jakmile se vůz rozjede, případně když napětí v autobaterii příliš poklesne.
V zimě častěji pohotovostně vyjíždějí instalatéři či topenáři, protože kvůli mrazu praská potrubí. V tomto období je silná poptávka i po řadě dalších oborů.
Vedle světla je instalována zadní kamera, jež přispívá k lepší orientaci řidiče při couvání. K dalším technologiím nového Transitu, které usnadňují život, patří širokoúhlá přední kamera, aktivní parkovací asistent (včetně pomoci při vyparkování) a rovněž systém, který při couvání z nepřehledného místa kolmo do silnice upozorní řidiče na vozidla blížící se ze strany.
Nové osvětlení prostoru za vozem je sice technicky vzato maličkost, ale usnandí práci mnoha lidem napříč celou Evropou. V Londýně činí rozdíl mezi nejkratším a nejdelším dnem v roce bezmála devět hodin. V Mnichově tento rozdíl obnáší necelých osm hodin a v Barceloně téměř šest.
Nový Transit má také ještě lepší přepravní vlastnosti a zdokonalené motory, které jsou až o sedm procent úspornější. Jako první model v segmentu bude nový Transit k dispozici také s novým mild-hybridním (mHEV) vznětovým agregátem. Ten sníží spotřebu o další až tři procenta, ale v městském provozu s častým zastavováním může tato úspora dosahovat i osmi procent.*
Další novinkou nového Transitu je zabudovaný modem FordPass Connect, který provozovatelům pomůže zefektivnit využití vozů a optimalizovat provozní náklady.
Nový Transit se v Evropě začne prodávat od poloviny roku 2019. Naváže na úspěchy dosavadního modelu, který pomohl udělat z Transitu nejprodávanější řadu své kategorie v Evropě i v Severní Americe. Po nejlepším listopadu za posledních 25 let má letos řada Transit v Evropě na kontě již 284 600 prodaných vozů.**
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, dokonalejší způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
* Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny později.
** Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z dvaceti tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.
23.12.2018
Ford