Servind

Kde natankovat? Rozhoduje cena a kvalita pohonných hmot, ale i nabídka občerstvení

Kde natankovat? Rozhoduje cena a kvalita pohonných hmot, ale i nabídka občerstvení

Podle průzkumu společnosti MOL načerpá více než polovina českých řidičů (54,4 %) při většině návštěv čerpací stanice kromě pohonných hmot i energii v podobě kávy. Alespoň někdy tak činí 91 % řidičů. Pro některé z nich je to navíc pravidelný rituál, každý druhý sáhne i po něčem k jídlu. Právě nabídka, cena a kvalita občerstvení je po pohonných hmotách nejdůležitějším faktorem při výběru pumpy.

Čerpací stanice již dávno nejsou jen místem pro natankování pohonných hmot. Řidiči je stále častěji využívají jako místo odpočinku a občerstvení během delších cest. Cena pohonných hmot je stále nejvýznamnějším kritériem, podle kterého se motoristé rozhodují při výběru konkrétní čerpací stanice. Český řidič je však stále náročnější a vyžaduje již více než to, především široký výběr chutného občerstvení a kvalitní kávu, naznačují výsledky průzkumu. Na cenu pohonných hmot se dnes při výběru pumpy dívá 70 % respondentů, jejich kvalita je klíčová pro 49 %. Občerstvení poté sleduje 44 % aktivních řidičů v Česku.

Občerstvení jako v kavárně

Při svých cestách se čeští motoristé občerstvují nejčastěji kávou, alespoň někdy tak činí celých 91 % z nich. Ta podle nich má především chutnat a být kvalitní. Pro 42 % řidičů je ale i v tomto ohledu důležitá cena, která by měla být ideálně do 40 korun, určitě by ale neměla přesáhnout korun padesát. Čeští konzumenti mají jasnou představu o tom, jaká je kvalitní káva. Vždyť denně ji pije 76 % Čechů a ročně jí spotřebujeme na 35 tisíc tun. „Celých 56 % dotázaných řidičů v našem průzkumu je přesvědčeno, že káva na čerpacích stanicích je srovnatelná s kavárenskou,“ upřesňuje Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika a dodává: „Není proto překvapením, že se jí každý měsíc ve Fresh Corner vypije asi milion šálků. Dnes již třeba i v okénku Fresh Corner Drive nebo v obchodním centru Arkády Pankrác, kde jsme vloni otevřeli první Fresh Corner mimo čerpací stanice.“

Kromě kávy čeští řidiči při návštěvě čerpací stanice rádi sáhnou po bagetě či panini (57 %), stejné procento volí studený nealkoholický nápoj. V oblibě je na pumpách i sladké pečivo, které si kupuje 28 % motoristů a dále teplé nápoje (24 %). V poslední době roste zájem také o nabídku teplých jídel, např. těstovin či polévek, které ráda využívá pětina řidičů. „Význam občerstvení a kávy na čerpacích stanicích roste především u mladých lidí. Svou roli zde hraje jistá míra konzervativnosti v konzumaci nápojů a potravin u starších ročníků, ale také jejich menší zastoupení mezi lidmi absolvujícími pravidelně delší trasy, které občerstvení na čerpací stanici vyžadují,“ uzavírá Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika.

O průzkumu: Průzkum MOL ČR realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant Research na podzim 2018. V on-line dotazníku odpovídalo 1049 aktivních řidičů ve věku 18 až 64 let z celé České republiky.

MOL Česká republika, s. r. o. je dnes s 306 čerpacími stanicemi druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic na českém trhu. Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu.

www.molcesko.cz

Datum zveřejnění

6.2.2019

Zdroj informací

MOL Česká republika, s.r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2762 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál