Možnost nabízet svým zákazníkům, kromě standardních servisních služeb, také prohlídky a opravy vozidel na LPG vyžaduje po majitelích autoservisů nutné investice od servisního vybavení přes vyhovující servisní prostory až po různá odborná osvědčení pro mechaniky, kteří budou servisní úkony provádět.
„Opravy vozidel na plyn trvají delší dobu než u běžných automobilů, protože je nutné provádět náročnější a složitější servisní úkony v souvislosti se základními prohlídkami nebo opravami,“ říká ředitel projektu ProfiAuto Jindřich Krejčí.
V každém autoservise, který chce servisovat automobily s plynovým zařízením, je potřeba mít vyškolené mechaniky na montáž a obsluhu instalací LPG a kompetentní zaměstnanci musí mít rovněž osvědčení pro manipulaci s plyny.
Do nezbytného vybavení servisu patří odsávací zařízení, dostatečná ventilace prostor, čidla a snímače, náhradní díly (např. filtry), speciální software nebo elektrostatické pracovní oděvy pro mechaniky.
„Mezi nejdůležitější vybavení servisu náleží diagnostický tester pro kontrolu netěsností plynových rozvodů a analyzátor. K servisním prohlídkám plynových zařízení jsou samozřejmě potřebné LPG filtry,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto.
Velkou pozornost musí mechanici věnovat zejména těsnosti plynového zařízení, což zahrnuje potrubí, stav ventilů, válce, stav zapalovacích svíček, chladicí systém nebo zapalovací cívky. Je třeba pravidelně kontrolovat montážní prvky plynového systému, a hlavně dodržovat zdravotní a bezpečnostní předpisy.
5.3.2019
ProfiAuto