BMW i Hydrogen NEXT na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu

BMW i Hydrogen NEXT na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu

BMW Group je jednou z průkopnických společností v oblasti elektromobility a současně se připravuje na rozmanité požadavky budoucí mobility. To dokládá i vývoj vozu poháněného palivovými články BMW i Hydrogen NEXT, který čeká na návštěvníky autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu. BMW Group má představu, že v budoucnu budou vedle sebe existovat různé alternativní typy pohonů. Neexistuje totiž jediné řešení, které by pokrývalo celé spektrum potřeb mobility zákazníků po celém světě. Vodíková vozidla představují důležitou alternativu a doplněk k systémům poháněným bateriemi. Tato pestrá rozmanitost technologií elektrifikovaných pohonných systémů, jejíž součástí jsou i plug-in hybridní pohony, ukazuje způsob, kterým hodlá BMW Group v rámci své promyšlené strategie docílit zcela bezemisní mobility.

BMW Group plánuje v roce 2022 představit malou sérii současného BMW X5 vybavenou novou generací elektrického pohonu s vodíkovými palivovými články. BMW i Hydrogen NEXT je prvotní ukázkou toho, co tento model nabízí. BMW Group chce začít zákazníkům poskytovat vozidla s palivovými články nejdříve v roce 2025, ale načasování do značné míry závisí na požadavcích trhu a celkových podmínkách.

Design BMW i Hydrogen NEXT

BMW i Hydrogen NEXT ukazuje, že technologii vodíkových palivových článků lze efektivně integrovat do vozidla, jakým je BMW X5. Díky mírným úpravám v oblasti designu je tento vůz záměrně identifikovatelný jako model BMW i. BMW i je průkopníkem inovací a působí jako inkubátor pro všechny nové technologie v rámci společnosti BMW Group.

V přední části vozu jsou úpravy nejvíce patrné na kapotě a jejím charakteristickém modrém ozdobném vzoru BMW i. Tento motiv se znovu objevuje v trojrozměrné podobě v nasávacích otvorech a jeho barevné provedení vytváří dynamický prvek přes přední část a boky vozu lakovaného bílou barvou Mineral White. Detaily na kolech z lehké slitiny jsou dalším potvrzením genů BMW i tohoto modelu.

Inovativní charakter vývojového vozu je evidentní také v jeho zadní části, kde má u difuzoru umístěné BMW i modré ozdobné prvky. Zaslepený design bez výfukových koncovek jasně zdůrazňuje, že pohonný systém automobilu neprodukuje žádné lokální emise.

Velký potenciál a významný přínos pro zákazníka

Elektromobily poháněné vodíkovými články FCEV jsou schopny nabídnout neomezenou mobilitu s nulovými emisemi a podobné využití, jaké nabízejí konvenční vozidla: tankování paliva v čase menším než 4 minuty, dlouhý dojezd, žádné kompromisy v oblasti komfortu, schopnost táhnout přívěsy a velmi malá omezení vyplývající z aktuálních klimatických podmínek. To znamená, že zákazníci si mohou užívat dlouhý dojezd automobilu jak v létě, tak i v zimě. K tomu je však zapotřebí vodíková infrastruktura. Ve většině zemí jsou tyto infrastruktury stále v počátečních fázích vývoje.

Vývojové partnerství s Toyotou

BMW Group již prokázala použitelnost této technologie pro každodenní využití. Společnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation v roce 2013 spojily své síly, aby společně vyvinuly pohonný systém využívající technologii vodíkových palivových článků. Výzkumné oddělení společnosti BMW Group od léta 2015 testuje malou flotilu prototypů BMW řady 5 GT poháněných technologií vodíkových palivových článků, které byly vyvinuty ve spolupráci s automobilkou Toyota.

V roce 2016 obě společnosti podepsaly dohodu o partnerství na vývoji produktů. Od té doby spolupracují na budoucích generacích pohonných systémů s palivovými články a na škálovatelných, modulárních komponentech pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Spojení se společností Toyota Motor Corporation ukazuje, jak společnost BMW Group zintenzivnila své úsilí v oblasti vývoje alternativních technologií pohonu pro bezemisní jízdu. Oba partneři technologii palivových článků velmi věří a budou i nadále spolupracovat na jejím dalším vývoji, protože infrastruktura a trh po celém světě rostou.

V lednu 2017 se BMW Group a Toyota spojily s jedenácti předními energetickými, dopravními a průmyslovými společnostmi, aby zahájily globální iniciativu známou jako Hydrogen Council. Jejím cílem je vytvořit jednotnou vizi a realizovat další kroky v rámci dlouhodobých ambicí týkajících se vodíkové energetické revoluce. Od června 2019 čítá rada Hydrogen Council 60 členských společností.

Datum zveřejnění

11.9.2019

Zdroj informací

BMW Group

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2696 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál