Servind

Ford zveřejňuje zprávu o globálních trendech pro rok 2020

Ford zveřejňuje zprávu o globálních trendech pro rok 2020

Přestože žijeme v éře permanentního online spojení se světem, mnozí spotřebitelé se dnes cítí osamělejší než kdy jindy. Méně také důvěřují lidem ze svého okolí i firmám.

Osmá výroční zpráva Looking Further with Ford Trend Report společnosti Ford Motor Company identifikuje jako celosvětově dominantní téma důvěru a zjišťuje, jak se společnostem daří získat ji zpět.

„Svět se mění stále rychleji. Bez důvěry v instituce, značky a lidi ve svém okolí má většina pocit, že je toho na nás příliš mnoho,“ všímá si Sheryl Connelly, Global Consumer Trends and Futuring Manager ve Ford Motor Company. „Spotřebitelé v zásadě chtějí věřit, že značky se chovají správně, ale firmy jim k takové víře musí dát jasný důvod. My u Fordu zůstáváme pevně zaměřeni na úsilí zlepšovat životy našich zákazníků, abychom si udrželi vzájemnou důvěru, která nás společně posouvá dál.“

V průzkumu, na němž zpráva staví, byli dotazováni respondenti ze čtrnácti zemí v Americe, Asii, Evropě a na Středním východě. Zpráva ukazuje, že schopnost důvěřovat svému okolí, voleným představitelům i firmám má zásadní vliv na kvalitu každodenního života. Pojmenovává také další spotřebitelské trendy:

samota: Osamělost se stala epidemií celosvětových rozměrů. Převládá zejména mezi mladými lidmi – 62 procent „generace Z“ se ztotožňuje s tvrzením „pravidelně zažívám pocity osamělosti“ a 50 procent souhlasí s tvrzením: „Často se cítím osaměle, i když jsem ve společnosti jiných lidí.“

Pod pokličkou: Zákazníci chtějí věřit, že společnosti se chovají správně, k tomu ale potřebují vidět do jejich zákulisí. 67 procent dospělých souhlasí s tvrzením: „Jakmile jednou značka ztratí moji důvěru, už ji zpátky nezíská.“

Stát si za svým: Lidé chtějí, aby značky přešly z produktového uvažování k hodnotovému. Svá nákupní rozhodnutí tomu ale vždy nepřizpůsobují: 59 procent říká, že pohodlí nákupu je pro ně důležitější než hodnoty, které daná značka představuje.

Velká očekávání: S rozvojem e-komerce rostou také očekávání zákazníků. 67 procent dospělých z celého světa souhlasí s tvrzením: „Od značek očekávám více než v minulosti.“

Ekologický paradox: Spotřebitelé po celém světě mají stále větší obavy z klimatické změny. Ve změnách chování se to ale příliš neodráží. 64 procent lidí, kteří svoje návyky nijak nemodifikovali, to vysvětluje argumentem, že by to v boji s klimatickou změnou stejně nepomohlo.

Na identitě záleží: Způsob, jakým o identitě komunikujeme, se vyvíjí. Lépe chápeme, že identitu tvoří vedle viditelných atributů také ty neviditelné, tedy sexuální identita, původ, náboženství apod. Pouze 67 procent dospělých říká: „Chápu koncept genderové fluidity.“

Druhé kolo: Hnutí „re-komerce“ vdechuje nový život použitému oblečení, spotřebičům, elektronice, domácím potřebám i dalšímu zboží. 60 procent dospělých souhlasí s výrokem: „Jsem otevřenější nákupu věcí z druhé ruky než před pěti lety.“

Celou zprávu Looking Further with Ford 2020 naleznete zde.

Datum zveřejnění

11.12.2019

Zdroj informací

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.31 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál