Servind

Choreografie ve výrobním závodě

Choreografie ve výrobním závodě

Při vyslovení slova choreografie si možná představíme vystoupení moskevského souboru Bolšoj balet nebo Královské baletní školy v Londýně. Existuje však mnoho jiných, méně známých choreografií. Jedna z nich se například odehrává 2300krát denně ve výrobním závodě SEAT Martorell. Touto choreografií je výroba každého vozidla přesně podle specifikací zákazníka. Výrobní choreografie v podání značky SEAT zahrnuje následující kroky:

Tvůrce:

Všechno začíná, jakmile si zákazník nakonfiguruje vůz, který si chce koupit, a svůj vysněný model si objedná u prodejce v některé z více než 80 zemí, v nichž SEAT působí. Výrobní závod v Martorellu přijímá každý den tisíce individuálních objednávek na různé modely, které se liší motorem, barvou karoserie i interiéru, souborem asistenčních systémů, stupněm výbavy, čalouněním… "Po zohlednění možností dodavatelů a výrobního závodu vypracujeme plán montáže vozidel pro následující čtyři týdny a zajistíme nezbytné díly. Tento plán je s blížícím se datem výroby rozpracován do nejmenších detailů, abychom měli všechny nezbytné díly a výroba mohla probíhat plynule," vysvětluje Juan Vivas, vedoucí oddělení příjmu komponentů od dodavatelů.

Kompozice:

Z výlisků, vznikajících v lisovně, jsou v karosárně vyráběny karoserie vozidel. Do nich se vkládá čip, který nese DNA vozu, včetně informací o modelu, stupni výbavy a všech dílech, které bude obsahovat. Od tohoto okamžiku jsou jednotlivé díly dodávány na montážní linku ve správném pořadí a ve správném okamžiku.

Bezchybný rytmus:

Karoserie procházejí v dalších fázích výroby lakovnou a finální montáží. Rodící se automobily překonají během montáže více než 2 kilometry v různých výškách. Díly jsou dodávány k montáži na příslušná pracoviště, a to přesně v okamžiku, kdy jsou zapotřebí. Tímto způsobem lze vyrábět v těsném sledu za sebou různé verze, například červený Leon FR s pravostranným řízením, následovaný modrým vozem Leon ST s levostranným řízením a střešním oknem. "Jednou z věcí, která je pro návštěvníky našeho výrobního závodu nejvíce překvapivá, je skutečnost, že nevyrábíme série stejných vozů a každý vůz je odlišný od předcházejícího i následujícího. Systém 'just-in-time' ve spojení s flexibilitou nám umožňuje přizpůsobovat se za všech okolností požadavkům zákazníků," zdůrazňuje Juan.

Kroky:

Karoserie je na začátku montážní linky zbavena dveří, aby mohla být vybavena všemi díly. Dveře se pohybují nad vznikajícím vozidlem na samostatném vysokém přepravníku o délce 1,4 kilometru. Automobily postupně začínají nabývat své podoby montáží 2 kilometrů kabelů, přístrojové desky, volantu, řadicí páky, motoru… Do každého vozu se montuje 6000 dílů, to znamená více než 16 milionů dílů pro všechny vyráběné vozy.

Účinkující:

Celkem 6600 zaměstnanců má za úkol zajišťovat plynulý a dokonale synchronizovaný průběh celé výrobní choreografie. Pracoviště velmi kvalifikovaných zaměstnanců jsou maximálně ergonomická a efektivní. "Zaměstnanci nejsou trvale na stejné pracovní stanici. Po dvou hodinách se střídají, aby neopakovali stále stejné pohyby. Biomechanická laboratoř SEAT nepřetržitě uskutečňuje výzkum na všech pracovištích s cílem optimalizovat jejich ergonomii, a usnadňovat tak zaměstnancům práci," říká Luis Ródenas, kontrolor pracoviště 10 na montážní lince.

Kompozice choreografie

  • 7 hodin na montážní lince
  • 6600 zaměstnanců, pracujících ve výrobě automobilů v Martorellu
  • 2000 výrobních robotů
  • 6000 dílů na každý vůz
  • 4600 kilometrů je vzdálenost, kterou na montážní lince překonají dohromady všechny vozy vyrobené za den
  • 2300 automobilů vyjíždí každý den z bran výrobního závodu v Martorellu

Video k dispozici zde: https://youtu.be/vm342V0IReo.

Datum zveřejnění

11.1.2020

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2671 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál