Škoda Auto pokračuje ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, kterou zahájila v předloňském roce. Letos se stává generálním partnerem projektu Rok malého podnikání 2020, který si klade za cíl podpořit rozvoj a růst malých a středních podnikatelů. V rámci projektu bude připraveno mnoho aktivit edukativního charakteru. Na téma podpory živnostníků a malých podniků vypsala AMSP ČR řadu konferencí, seminářů i webinářů, z nichž některých se aktivně zúčastní i tuzemské zastoupení značky Škoda.
Živnostníci a malé firmy jsou pro Škoda Auto Česká republika velice důležité. „Živnostníci a malí podnikatelé jsou pro nás cenění zákazníci, ale především nezbytní partneři. Malé a střední podniky tvoří podstatnou část naší obchodní a servisní sítě, zajišťují velkou část kontaktu mezi zákazníky a Škoda Auto,“ říká šéf Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček. Automobilka má pro malé a střední podniky fleetový program, který umožňuje uzavřít smlouvu už od dvou vozů a nabízí také výhodný zaměstnanecký program.
Program Roku malého podnikání 2020 částečně čerpá z předchozích let. Loňský projekt Rok digitálního podnikání 2019, kde byla Škoda Auto rovněž partnerem, byl velmi úspěšný. Proto na něj navazují i programové bloky letošního projektu. Hlavními oblastmi jsou digitalizace a kyberbezpečnost. V rámci digitalizace byznysu se Škoda Auto může opřít o nový e-shop pro český trh na adrese eshop.skoda-auto.cz, který zákazníkům pomáhá v orientaci spojením moderního vzhledu s vylepšenými funkcionalitami, web www.skodaplus.cz, umožňující zákazníkům vybrat si z nabídky certifikovaných ojetých vozů Škoda, a platformu www.skoda-online.cz, která umožňuje autorizovaným dealerům online prodávat i skladové vozy Škoda.
„Rozšíření online nabídky o skladové vozy je další logický krok v digitalizaci našeho prodejního procesu. Zákaznické chování se mění i v automobilovém sektoru a značka Škoda chce jako leader na domácím trhu zákazníkům nabízet to nejlepší. Věříme, že podobné digitální nástroje budou v blízké budoucnosti zajímavé pro stále větší část naší klientely,“ říká vedoucí rozvoje obchodní sítě Škoda Auto Česká republika Miroslav Holan.
Potvrzuje to i výsledek průzkumu, podle něhož tři pětiny majitelů malých a středních podniků považují digitalizaci za důležitý proces, který přinese zrychlení komunikace, zvýšení produktivity a zároveň zjednoduší byrokracii, která je pro menší firmy stále často překážkou. Digitalizace se týká se i správy vozového parku. Jednoduchá správa nejen že dokáže podnikateli ušetřit čas, ale vkládá mu do ruky praktický nástroj, pomáhající s efektivním využitím kapacity vozového parku. Z výsledků průzkumu vyplývá, že jednou z aplikací, která oslovuje majitele, jednatele a ředitele malých a středních firem, je elektronická kniha jízd s GPS sledováním, výpočtem spotřeby a dalšími funkcemi.
Hlavním cílem projektu Rok malého podnikání 2020 je podpora rozvoje a konkurenceschopnosti malých českých podniků a živnostníků. Automobilka se rozhodla pro pokračování v roli generálního partnera třetí rok. Její zkušenosti mohou být přínosné i pro jiné průmyslové podniky, ale především chce pomoci svým autorizovaným obchodním partnerům. Velká část autorizovaných dealerů totiž splňuje definici malého či středního českého podniku a někteří jsou přímo členy asociace.
17.08.2020
Škoda Auto